Friday, November 20

Lagi Kisah Mereka.




semalam bawak micko g vet.
berkejar aku balik umah takut tak sempat lagie.
kelmarin dah ler tak sempat.doktor balik tul2 kul 6
aku plak sampai 6.15 ingat klinik bukak lagie.
huh...tak de rezeki.

smalam pegi balik.
awal2 dah kol..bagitau vet jgn balik
so aku pon balik..cergas amik micko masuk lam carrier.
bila aku tutup...mak aiii berat cam batu.
aku nie bawak kucing ker bawak batu.
pastu aku tengok upernya dani diam membatu.
adoyai....daniiii....mama dah lambat nie
terus kuorkan dani...
dan pecut jumpa vet
huh..lega..vet sedia menantie tak balik lagie.

awal2 aku dah cakap kat vet .
doc...jgn mahal2 yer..saya tak gaji lagie.
gaji isnin nantie.
syukur..vet mengerti.
pas dah check..nie upernya penyakit micko

1) fungus kat area bontot (sbbnya die tak pandai nak grooming pas berak)
2) dier kalo berak mstei duduk..tak pandai nak angkat bontot.
3) area bontot micko di cukur...

vet pon cakap"semuanya rm30"
(termsuklah..cream,syampo malaseb botol kecil,pil kurang bengkak,gel)
thanks yer doc...aku borak2 ngan pekerja kat situe.
kami jadik rapat...dan dapat diskaun lagie.

aku percaya pada murahnya rezeki
murahnya rezeki bela kucing.
walopon poket aku kurang berisi.
dan sekarang makin kering
nak2 time lambat gaji.
utk mereka pastie rezeki tak henti.
time kasih TUHAN.
kau permudahkan hari-hari kehidupanku
bersama anak-anak kesayanganku.






atas skalie..
perasmi sensible yg aku belie.

tempat iron board aku pon
leh jadik port




dania,dillan dan daisy.
masing-masing mintak aku dukong sekalie.
mak aii ..mama penat lagie
baju kerja pon tak berganti

aku baru duduk.
masing-masing dah mintak kene pelok
yerlah...yerlah..
mama pelok sekor-sekor yer.





malangnya daisy tak sempat nak pelok
bila sampai giliran dia
dia dah pon tertido
hehe..daisy..daisy
cepat seungguh mengantok.

2 comments:

  1. hai salam kenal..murahnya doc tu bagi..tapi sya pun realized kalo bela kucing walaupun sengkek tapi dwet xputus..

    ReplyDelete
  2. hhehhe,,btol tue qisha...
    kucing tue rezeki kan?
    hanya pecinta kucen jer tau.

    ReplyDelete