Wednesday, December 30

Bye..Bye 2009


Bye..Bye 2009
Tinggal 1 hari lagie.
semua peristiwa/kejadian 2009 akan berlalu pergi
pergi jauh ke langit ke tujuh.
semestinya paling sukar kejadian kehilangan 2 anak bulus kesayangan.
namun yang pastie kenangan akan sentiasa terpahat di hati.
aku harap tahun 2010
akan mendatangkan banyak peningkatan dalam diri.
tak kiralah dari segi apa.

Azam 2010
azam 2010,
setiap tahun pon berazam.
setiap tahun pon nekad.
setiap tahun pon sama.
tak salah kita berazam.
bila berazam..satu semangat akan datang.
semangat yang membuatkan kita jadik lebih kuat.
jadik lebih yakin.
jadik lebih berguna uuntuk hidup.

azam 2010 kepadamu TUHAN.
kepadamu TUHAN ku panjat syukur.
masih membekalkan oksigen utk aku bernafas.
untuk aku jadi khalifah di muka bumi ini.
namun...kadangkala aku lupa.
lupa utk bersujud kepadamu.
lupa utk jalankan t/jawab yang kau amanahkan.
lupa bahawa KAU sentiasa ada bersamaku.
tahun 2010 aku berazam.
harap kau bekalkan kerajinan kepadaku
untuk aku bersujud kepadamu.
untuk aku menunaikan sembahyang 5 waktu tanpa bolos.

Azam 2010 kepada keluargaku.
kepada satu2nya familyku.
aku berazam utk menjadi adik yang baik.
adik yang mendengar kata.
adik yang tidak selalu melawan/membetah.
adik yang selalu megirim doa tuk ayah dan ibu.
itu sudah tentu....
sampai mati pon aku belum tentu dapat balas jasa mereka.


Azam 2010 kepada si dia.
saya berazam utk tidak panas baran lagie.
saya berazam utk tidak selalu menyakiti hatimu lagie.
saya berazam utk tidak selalu merajok pada perkara yang tidak-tidak.
saya berazam utk mendengar nasihat kamu walopon sakit telinga ini.
saya berazam utk agar lebih menghargai kamu.
saya berazam utk tidak boros.
saya berazam agar selalu menyimpan wit utk masa depan.
saya berazam agar hubungan ini akan jadik yang terbaik.
(p/s : saya minta maaf saya masih belum berazam utk tutup kepala.
sowie yer awak..insyallah satu hari nantie.


Azam 2010 untuk anak bulus.
sayang...
mama berazam untuk melindungi kamu.
mama berazam akan menjaga kawan-kawan kamu di luar sana.
melindungi kamu dari mulot-mulot longkang yang tidak tau erti
kasih sayang terhadap makhluk TUHAN.
mama berazam untuk menjaga kamu agar menjadi lebih baik.
mama berazam untuk meluangkan lebih masa untuk kamu.
mama berazam supaya kamu kelihatan sihat dan comel.
mama berazam supaya makan minum kamu tidak akan terabai.
mama berazam supaya kamu menjadi lebih bulat dan gebus.
tapie...apa pula azam kamu????
terima kasih syg....kamu akan menjaga mama.
mendoakan mama.mama akan ingat itew.


Azam 2010 tuk diri sendirie.
saya berazam utk kurus.
saya berazam utk tidak bolos solat.
saya berazam utk menjadi perempuan melayu terakhir.
haha.boleh??

5 comments:

  1. baru perasan kamu pandai berkata2..keep on writing..

    ReplyDelete
  2. cayok kak...moga azam 2010 tcapai..
    AMIN

    ReplyDelete
  3. Qisha.
    hahhha..pandai jerk qisha nie.
    mulot manis biasalah.
    pandai berkata-kata.
    buatnya tak tau lagie.
    neway selmat tahun baru qisha.

    cik lola.
    heheh..mudah2han lola.
    tak tahulah capai ke tidak
    tiap tahun pon macamtue.

    ReplyDelete
  4. Mudah2an tercapai hasrat murni itu aminnn

    salam comel2 dan gebus2 buat anak2 bulus Misz yg kiut2 tu

    ReplyDelete
  5. thanks papa meow.
    mudah-mudahan azam tercapai.

    ReplyDelete