Wednesday, December 2

Micko..Mama relakan pemergianmu.


kucing dah macam nadi aku
dah sebati dalam diri aku
micko..telah pergi tuk selamanya
pergi meninggalkan aku,
perginya takkan kembali

masih terdengar suaranya memanggil aku
masih terngiang jeritannya setiap kali aku takda depan mata
masih terasa urutannya..setiap kali aku letih mencari rezeki
masih teringat sinaran matanya..setiap kali memandang aku
masih teringat saat-saat dier menghadapi dugaan besar
masih terasa kesakitannya sehingga ke hari ini.

micko...mama penah janjie
kamu umpama nyawa mama
kamu umpama denyutan jantung yang berdegup
pergimu tetap takkan ada pengganti

bohong kalo aku tak nangis
bohong kalo aku tak gila
bohong kalo aku dapat tido
bohong kalo aku dapat lupa
bohong kalo aku tak tengok cage dia hari-hari
bohong kalo setiap malam aku tak sebut namanya
utk ucap selamat malam.

tapie..mama kene redha sayang
badan kamu tak upaya melawan penyakit.
owner kamu tak pnah vaksin kamu rupanya
mama dah bawak kamu perggi vet.
mama tau kamu sakit bila nak berak.
mam tau kamu sedaya upaya melawannya

tapie...
mama dah bagi kamu makan ubat
mama dah cuber...tapie mama tak sangka
begitu cepat kamu pergi
begitu cepat kamu tingalkan dunia nie
mama ingat pas balik cuti nie,
kamu akan di hantar utk divaksin.
tapie..semuanya terlalu cepat

micko....semoga kamu bersemadi selamanya.
adik n abang mu masih berkabung
masih bersedih tentang apa yang berlaku
masih tak dapat terima kenyaataan seperti mama

tapie...mama tetap redha.
biarpon kamu pergi bukan di atas pangkuan mama
tapie mama bersyukur..mama sempat suapkan kamu ubat
pada saat-saat kamu bertarung dengan nyawa
micko...mama relakan pemergian mu.

pada kawan-kawan yang meberikan ku semangat
terima kasih.
pada kak nurul yang pulihkan semangat ini
terima kasih.




dillan,dani,delola,daisy,dol,dyna,dody,dania.
mama tau kamu sedey.
mama juga begitu.
delola... micko dah takde tuk sakat kamu.
dol dan daisy..micko dah takde tuk main ekor kamu lagie
tuk dirie ini....
TUHAN..ku pohon kuatkan atie ku ini
tuk mereka yang masih memerlukan aku.
tuk aku bersama-sama abiskan sisa idop ini bersama mereka.

No comments:

Post a Comment