Monday, December 21

Percutian/Dugaan



PERCUTIAN
saat paling indah
saat paling banyak kenangan
saat paling bahagia juga.

17-18/12/2009
detik paling manis bagi aku
family aku buat pertama kalinya
datang putrajaya.
dari bulan ke bulan asik tertangguh jerk.
bila orang kg dah datang.
macam-macam lah bawak.
rambutan, durian,mempelam.
adoyai,,indah sungguh dunia.

19-20/12/2009
kiorang mula gerak ke destinasi seterusnya
kitorang tak g bercuti jauh mana pun.
kitorang just pergi TIARA BEACH RESORT,PORT DICKSON.
tapie kenangan itu sungguh segar terpahat di hati.

gerak dari putrajaya 4 buah kereta.
tapie aku minta femily aku pergi dulu
sbb aku nak kemas umah, kemas anak bulus terlebey dahulu.
so..pas masak tuk makan t/hari
diorang meluncur laju ke negori sembilan.
so.yang naik dengan aku...
aku,akak aku. anak buah aku(lelaki) 2 orang dan member aku.

DUGAAN
bila family aku dah pergi.
aku pon bersiap-siap kemas umah, vakum,..bla..bla..bla
dan gerak jam 3.00 petang.
pada mulanya perjalanan ok
cuma jem.
AKU BENCI GILER PADA JAMMED.

bila tiba highway pd.
aku terasa tayar aku macam bunyi semacam
aku bajet ingatkan struktur jalan yang tak betol.
aku masih teruskan perjalanan.
makin lama ..makin kuat bunyi itu
uikss..apakah itew?

aku berhenti di bahu jalan.
mak aiii...tayar aku pancit.
orang malaysia memang tak kaya budi bahasa.
sorang pon tak berhenti tanya.
cisss.....mentang2lah ada anak buah aku lelaki.

aku berhenti di bahu jalan.
sungguh mencabar perjalanan kali ini.
aku tak tau apa..akak aku pon sama..membe aku pon sama.
takkan aku nak kol si dia.
jauh tue nak datang..takkan aku nak kol abg ipar aku.
diorang sah2 sampai..dan baru saja settle satu kes,
kes akak aku excident.




pastue...anak buah aku (umo 18 dan umo 16) tanya.
"ucu...tayar spare ada tak?.
hah? tayar spare ? tak tau?
boleh???.
hahhah..aku memamg tak tau pasal kereta.
semua si dia yang urus.

pastue diorang check blakang kereta.
yesss,,,,ada.
anak buah aku juga baru pertama kali menukar tayar kereta.
kira diorang menimba pengalaman time nie.
hahhhah..aku tolong jugak..tapie tolong tengok saja.
ujan makin lama makin lebat.

akhirnya..
fuhh..lega.
tayar spare dah berjaya di pasang.
"ucu..soprt rim ucu patah".
hah???patah????
biar betik.
bila aku tengok.
yolah patah.
camne leh patah....tak tau.
haha.

aku kol si dia.
aku : yg sport rim patah
dia : camna lleh patah? jgn memain.
aku : betol..patah,tak tau knapa.
dia : mestie langgar lubang?
aku : highway mana ada lubang
dia : membebel cam nenek.."pasnie bawak lori.takyah bawak kete"
aku : diam...sambil makan burger
dia : lori tayar besar..langgar lubang pon tarak hal
aku : diam...sambil makan mee goreng.
dia : senyap..ok lah.
aku : bye.

hahhha..aku malas nak bising.
kalo bising sampai kiamat tak abis.

p/s: sebenarnya aku memang langgar lobang.hahhhaha..syyytttt.

No comments:

Post a Comment