Wednesday, December 2

Pergi Tak Kembali.

erm..cuti hari raya banyak sangat kenangan pahit.
pagi-pagi dah mengunjungi pusara ayahanda dan bonda.
itulah rutin setiap kali berhari raya.



ayah.
telah pergi pada 2.12.2006
perginya tak kan kembali
takkan ada pengganti
ku berdoa..ku sedekahkan yassin
ku berharap ayah di tempatkan di tempat orang-orang yang beriman.

masih ingat satu ketika dulu.
setiap kali solat berkumandang .
ayahla...yang menjerit mengejutkan aku
sembahyang lima waktu.

aku berjanjie pada diri
supaya satu hari nantie aku dapat balas jasa ayah
tapie suara ayah dah mati.
pergi bersama sekujur tubuh yang suci.



ibu juga begitu.
pergi pada 26.4.1996
pergi juga meninggalkan aku
perginya tak akan kembali
ingin kurasa belaian seorang ibu.
tapie ibu pergi juga menyahut ilahi
pada mu tuhan ku berdoa.
semoga roh mereka abadi bersama selamanya
dan aku...
kuatkan semangatku...menempuh hari-hari esok.

pada mereka diluar sana
yang masih menpunyai keduanya
bersyukurlah..balaslah jasa mereka
jagalah mereka.
hormatilah mereka
sementara masih sempat.

No comments:

Post a Comment