Wednesday, December 9

Time Kasih Tuhan,Kau Uji Aku Lagie.

Time Kasih Tuhan.
kau sungguh hebat.
aku sangat kerdil
nak melawan takdir.

sepanjang aku cuba tuk lupakan micko.
didie lah yang wat aku ketawa
wat aku lupa pasal kehilangan
wat aku lupa micko dah pergi
wat aku lupa pasal kesedihan
tapie dia jugak kau tarik pergi.
alhamdulillah aku sempat tengok didi
time dia di ambil nyawa.

didie demam smalam.
diikuti cirit birit.
mungkin sama seperti micko
aku dah bawak g vet
vet kasik pil,ubat selera makan, tahan muntah
ubat tuk kasik imunenya kuat lawan penyakit.
vet cakap bakteria infection.
aku tanya apa kesudahannnya.
aku tak mau tahu yang lain.
aku hanya mahu dia selamat.

otw balik umah,
didie cirit lagie,
aku slalu cakap ngan dia
'sayang kuatkan semangat lawan penyakit"
ternyata kuasa tuhan lagie hebat dari segalanya.
didie menghembus nafasnya yang terakhir
tepat jam 11.00 malam.

sebelum malaikat maut datang.
aku tempatkan didie dalam bilik
dalam keadaan tenang.
dalam keadaan sempurna
aku sikatkan didie
pakaikan wangi-wangi.
aku kol kak nurul,
tuk kuatkan semangat aku tengok didie.
aku ciom didie
aku tengok didie
aku dakap didie.

aku berlari ke depan.
aku nangis,nangis dan nangis.
sampai aku jatuh.
samapi aku tertido keletihan.
aku terjaga.
aku tengok didie dalam bilik.
aku panggil didie.
didie pandang aku.
serentak itu juga malaikat maut datang.
ambil nyawa didie betol di depan aku
didie meronta dan pergi selamanya.

aku?
aku tentu giler.
aku kuatkan semangat .
aku ambil air sembahyang.
aku berdoa pada tuhan.
andai ini kehendakMu.
aku redha dalam keterpaksaan.
moga didie bahgia bersama micko
di alam yang kekal abadi selamya.

ya Allah.
siapa lagi yang kau akan tarik selepas ini?
aku berserah...berserah jiwa dan raga.

No comments:

Post a Comment