Wednesday, March 10

Cik Tedi..biarkan DAk Utih Tido..jangan di ganggu.



nafasku seolah terhenti
aku akui aku tak masuk blog kebelakanggan ini
doktor memberikan aku cuti untuk berehat
aku hanya online di pejabat.

cik tedi.
sabarlah..hanya itu ungkapan yang aku mampu beri
aku tengok blog kamu hari-hari
bila aku cuti..aku rasa sangat rugi
aku tidak dapat online.
aku tidak dapat baca blog kamu dan kawan-kawan.

dak utih.
aku hanya kenal melalui gambar
aku kenal hanya melalui cerita dari kamu
aku akui dia sangat rapat sama kamu
dia jadik jam loceng setiap kali kamu bangun pagi
dia jadi peneman bila kamu hendak tido
dalam sekelip mata dia pergi tanpa suara

untuk saat-saat kamu menulis tentang ketiadaannya
aku seolah-olah tersentak.
aku macam ilang tujuan
walopon aku kenal kamu hanya melalui blog,
kuatkan semangatmu tedi
dak utih pasti akan dan selalui menemanimu.
jgn kamu takut..dia tidak pernah lupa kamu sepanjang hayatnya di dunia.

setiap kali makhluk ciptaan Allah di panggil pergi.
aku pastie tidak lupa pada micko dan didie
perginya membawa seribu makna
membawa seribu kerinduan.
aku merasai semua perasaan kawan-kawan yang kehilangan.
aku juga merasai perasaan kamu tedi.

6 comments:

  1. Misz Pinkie WInkie,

    terima kasih atas rasa perkongsian kesediah.

    Dak Utih pasti bahagia jika mengetahui ada pembaca seperti kamu semua yg begitu prihatin tentang kewujudan dan kehilangnya.

    Aku sedang belajar untuk redha dengan seikhlas hati. Doakan aku kuat dan tabah menghadapi kehilangan sesuatu yg begitu rapat dan rutin dalam hidup aku dengan keadaan yg begitu mengejutkan.

    Terima kasih sekali lagi.

    ReplyDelete
  2. cik tedi.
    terima kasih kembali.
    kamu sedang belajar.
    kami sedia memimpin.
    andai kata kamu jatuh lagie.
    jgn lupa kami sentiasa di sisi.
    tapie..andai kata aku jatuh.
    aku pasti aku tak sekuat kamu.

    ReplyDelete
  3. aduhaiiii... saya pon turut sedih macam ni... semoga semuanya ok2 ye..

    ReplyDelete
  4. lieya.
    kita doakan yang terbaik saja.

    ReplyDelete
  5. Dak Utih tgh bermain2 ngan kengkawan dia disana. Suka tgk aksi dia tertongek. Lucu.

    Rindu dak utih.

    ReplyDelete