Wednesday, March 10

Pendekar Damak & Surat Layang? Motip?






Chaplin dah ditukar nama Damak (pendekar Damak)
nama saja pendekar tapie penakutnya buat aku semak
pantang takde orang depan mata.
menjerit dan memekak bagai kena pijak.
manjanya alahai anak bongsu dalam umah.


Damak mula mengada dengan dania.
dania bab mengada-ngada memang minat dia.


Damak suka juga pada daisy yang perwatakan lembut.
dengan dani memang dia tak bleh blah.

Ahad 6/3/2010.
aku dapat satu surat layang
tersangkut kemas dekat pagar rumah aku.
apa maksud surat layang itew.
sampai sekarang aku masih keliru.

suratnya ditulis seperti ini
" Bagi sesiapa yang tidak memerlukan kucing boleh meletakkan ia di blok G tingkat 1. Tidak mengira umor atau warna.Tolonglah sayaa"
apa motif surat itu ditujukan untuk aku?
diletakkan dipagar rumah aku?
kalo aku bertembung dengan orang yang menulis surat ini.dah tentu aku suap dia dengan kertas.
adakah dia nampak kcuing aku..suka dengan kcuing aku?
kucing aku indoor.24 jam dalam umah.
sorii beb, kucing bagai anak aku..takkan aku bagi sewenang-wenangnya.
lu silap oranglah.
stop sampai sini..malas nak citer panjang..bikin emosi aku tak stabil.

jom layan gambar-gambar yang aku snap sepanjang holiday hari minggu.


darwish paling sayang dengan dillan
bila dapat keluar cage.
bukan aku dia nak sayang.
dillan dulu dia terjah.
mana dillan pergi kompem dia ada membontoti.


lola dah semakin besar.
dah muler berangan nak pakai spek aku.
hai lola...dah muler nak berangan jadik nenek ker?


dani tido tak ingat dunia.
tido sampai terjelir lidah dan gigi.
biasalah...iron board aku tempat dia port.

DUKE DAN GARFU PLASTIK


Duke memang selfish
semua mainan memang dia punya
tak kesah ler,walopon mainan itu bukan hak miliknya
tengok lah itu.
garfu plastik pon dia nak punya.


siap bawak lari.
sanggup main sensorang.


dah terserlah kan dia memang selfish.

p/s oh ya..aku skarang sakit mata.
sebab tue lama tak berblogging.
arie tue sebelah kiri, nie jangkit sebelah kanan.
doakan aku yer cepat sembuh.
dah lama sangat menanggung sakit.

9 comments:

  1. wah...mmg cayalah...siap surat layang2 bagai lin...huhuu


    nampaknye..dia stalker kamu la lin

    huhu...myb dia nak bela kucing kot.
    or mayb dia mau main2

    ReplyDelete
  2. takotnye surat layang tu lin..
    hati2 k,takot kang die geram sgt kat kucing lin,die catnap plak..

    eh,iron board kite same alas die..haha..n kat ctu gak tempat peberet anak bulus..hehe:P

    ReplyDelete
  3. dir.
    tau takpe..siap ada surat layang lagi.
    tak taula..apa motip dia bagi surat layang..takut juga..dia masuk dan kebas semua anak-anakku.

    cik twin
    tuelah..risau gak nie
    sampai sekarang masih risau.
    surat layang itu masih tersimpan kemas.
    apa tujuan dia?
    aduh..risau lagie.

    memang pon..
    banyak2 tempat ..2lah tempat peberet dia.
    hehehhe

    ReplyDelete
  4. cuba try letak kucing terbiar dekat alamat tu...

    kalau dia amek maksudnya.. dia nak bela kucing tapi tak de kucing..

    ReplyDelete
  5. huishh..dapat surat macma tu takpe..jgn dpt srt yg bukan2... mintak dijauhkan. pendekar memang macam tu..dia slow down dulu..nanti dah teror baru boleh tunjuk belang.. damak kata... tungguuuuu....

    ReplyDelete
  6. si tedi
    tuelah..masalahnya dia tak bagi alamat penuh..dia hanya bagi blok saja..wisaula.

    leeya
    tuelah leeya mintak dijauhkan kalo dapat surat yang bukan-bukan..
    damak dah makin ligat..
    suke masuk celah-celah yang susah kita nak ambil

    ReplyDelete
  7. hi,

    mgkn org tu nak kucen kot. kat umah saya area umah saya ada 2 eko, sian x de sapa bela. blh la bg org tu kalao nak.

    puding_melo

    ReplyDelete
  8. papa.
    tuelah..risau gak.
    ada peminat rupanya.

    res.
    mungkin jugak dia nak kcuing.
    masalahnya..dia cuma tulis blok G tingkat 1.
    tingkat 1 banyak rumah..alamat penuh tak kasik...no.telefon pon takde.
    risau..kalo lin main letak jerk.
    nantie apa pulak kata jiran.

    ReplyDelete