Thursday, April 29

Mereka berkwan Baik dan Stok Hari Raya.



ini duke dan dillan
mereka berkawan baik.
ohh...sangat-sangat baik.
biler duke mahu tido.
dillan akan bagi badan dia utk duke melakukan urutan.
bila dillan pula tido..duke akan jilat-jilat telinga dillan.
hingga dillan terlena.

erm.....begitulah rutin harian mereka.
senang hati aku tengok kerenah mereka.

begitu jugak perihal damak.
di dalam cage..dia akan jilat semua yang berada di sekelilingnya.
tak kira saiz badan yang sememangnya rata-rata besar dari badan dia.
tapie aku tidak sempat hendak snap.
benda berlaku secara spontan.
nantielah bila ada kesempatan aku ambil.


nampak tak plastik purple itu?
dekat rumah aku bersepah.
aku buat bola untuk duke.
dia sangat suka plastik.
plastik jadik seolah-olah catnip bagi dia.

Stok Hari Raya.





kelmarin aku ada cakap mahu beli baju di jakel.
jakel membuat lelong gila-gila.
orang ramai berpusu-pusu datang seperti semut menhurungi gula.
aku dan akak-akak aku adalah diantaranya.

aku?
aku beli 7 pasang baju.
ini gara-gara duit APC yang masih panas di tangan.
giler kan?
boros kan?
aku memang giler dan seorang yang boros.
kenyataan berani mati.
haha.

6 comments:

  1. wah.. byknyer beli kaink.. beli untuk raya nnt ker :P hihihi

    ReplyDelete
  2. plastik yg derang gegettu tak membahayakan kesihatan ke ataumembahayakan keselamatan?

    ReplyDelete
  3. iela
    beli tak hingat punya.giler tengok kain-kain cantik yang murah..tak taulah..sampai ke tak nak pakai raya.

    cik tedi
    setakat nie takde apa-apa yang berlaku.
    lin kasik plastik yang masih baru.
    lipat-lipat wat bola.

    ReplyDelete
  4. amboi..masing2 manja ye. bagus betol. anak2 kat rumah saya tu ada masa baik juga tapi selalunya bercekau je tak sudah. suka bergurau tapi guraunya tu kasar. kadang dengan saya2 sekali terjerit. hehehhee... huii..melampau tu dah siap stok raya.... jaohhhhhhhh lagi tu.

    ReplyDelete
  5. leeya.
    hahhaha..stok raya....poser pun belom..ganti poser pon belom..
    hihiihih.

    anak-anak kat umah nie..
    kekadang ikot musim..kejap manja..kang tetibe naik hantu plak.
    haih...macam2

    ReplyDelete
  6. I like use viagra, but this no good in my life, so viagra no good.

    ReplyDelete