Tuesday, April 20

si comel Myvi.






kucing ini member aku jumpa terselit bawah engine kereta dia.
bermula pada hari ahad.
terdengar nyaring bunyi jeritan,.
dan semalam petang baru dapat dikeluarkan.
syukur dia masih bernyawa.

tengok struktur badan dia.
sihat walafiat.
gemok..tapie penuh minyak kereta.

member aku memang takde asas hendak membela kcuing.
dekat opis memang aku dah terkenal gelaran "mama kucing"
petang smalam membe aku terus mendapatkan aku.
aku bawak balik, bagi makan dan belai dia seperti seorang ibu.

t/hari ini ada pegawai mahu mengambilnya.
utk permulaan aku bagi dia pinjam.
1) cage
2) pasir
3) sedikit makanan
4) litter box
5) tempat air dan makan.

pegawai ini juga tidak ada asas.
tapie dia mahu kucing ini untuk jadik peneman dalam rumah.
alhamdulillah..si comel akan diberikan tempat baru.
jika ada apa-apa masalah yang timbul.
aku sedia membantu.

13 comments:

  1. apsal kucing selalu duduk dalam enjin kereta ha? saya dah 2 kali ada anak kucing dok dlm enjin kereta. jenuh nak mengeluarkannya. tapi sampai sekarang budak tu dah jadi anak saya.. hehhehee...

    ReplyDelete
  2. he comel nye..
    bagus la ade org nak jage

    ReplyDelete
  3. hehhe, mama bulus mmg jadi pilihan ramai...comei plk bile da bersih nie:)

    ReplyDelete
  4. hehhe, mama bulus mmg jadi pilihan ramai...comei plk bile da bersih nie:)

    ReplyDelete
  5. comey la lin bdk ni...
    gebus lak tu...
    sure besaq nnti cun...

    ReplyDelete
  6. shomeelll... :D nasib ada org nak bela dia..

    ReplyDelete
  7. dah ada org adopt ke????

    cantik weyy!

    ReplyDelete
  8. leeya.
    tau takpe.
    nie engine kereta membe.
    dia pon terkejut jugak..macamna ada kucing dekat engine kereta.
    hingar bingar gak opis smalam.

    nurul huda
    kerana kecomelannya.ada yang mahu adopt.

    wanie.
    beb...dah mandie..memang comey..cam tikus mondok.

    amdie.
    hope..besar nantie pon comel jugak.

    iela.
    itulah..nasib ada yang mahu.
    kalo tidak anak bulus bertambah jadik ke 12.

    cutie.
    thanks..tolong selagie boleh.

    tedi.
    dah ada pegawai mahu bela.
    hehhhe..memang santek sangat ..muker ayu tapie jantan.

    ReplyDelete
  9. salam singgah, lama x jgk haha...

    alhamdulillah...selamat si cumel tu, cumel gila tu... :D

    ReplyDelete
  10. hai papa.
    lama sungguh tak jenguk.
    blog pon jarang update.
    bz yer pa.
    jgn bz2 yer..

    ReplyDelete
  11. comey nye die...
    semi ke long kak~~
    mesti die tsesat neh..
    sbb akak kate gmuk...

    ReplyDelete
  12. lola
    a'ah..tersesat rasanya..
    memang gemok pn..bulu pon gebu jerk.
    memnag geram jerk tengok.
    mata macam biru..mungkin kecik lagie.

    bulu tak nampak lagie panjang ker pendek..sbb kecik lagie.
    tak bleh nak jangka.

    ReplyDelete