Thursday, May 20

DiLLaN..thanks sayang.

malam tadie bateri h/p aku kong.
smalam aku sudah charge tapie duke dengki g tarik wayar.
kesudahannaya h/p mati.
selalunya duke kejut..jika aku tidak bangun..jam di h/p akan menjerit memberi amaran waktu untuk bangun dan bersiap ke tempat kerja.
malangnya..h/p aku matie..dan 100% bergantung pada duke untuk main peranan.

pic 1 : duke menekan-nekan kuku dia ke rambut aku.


pic 2 : jika aku masih tidak bangun..dia muler carik kulit kepala untuk gigit.


pic 3: duke sudah muler jalankan tugas mengunyah kulit kepala aku.haha


seperti biasa jam 5.00 pagie duke kejut aku.
dia gigit seperti budak kecik yang baru tumbuh gigi mengigit kegeraman.
dia kejut terlalu awal....aku masih terlalu mengantuk untuk bangun.
bila gigi dia sudah hampir terbenam dan tangan aku sudah mula bengkak
aku usir dia ke bawah.
dia merajuk dan berlalu pergi membiarkankan aku tido selagie mahu.
aku pon tido tanpa sebarang gangguan.
ntahla..hari ini rasa malas mahu pergi kerja.
badan rasa sangat penat.
aku pon tido..tido..dan tido.




sekali lagie aku terbangun.
dillan mengiau seperti di rasuk hantu.
uiks..apakah bunyi itu.
lihat jam sudah pukol 7pagie.
alamak..aku sudah terlewat.
aku tidak boleh salahkan duke...dia sudah kejut tapie aku liat hendak bangun.
gilooo....smakin hari semakin awal dia kejut.
dan akhirnya aku terlwat..
duke..sila jalankan tugas kamu semula.
maaf..jika perbuatan aku tadie buat kamu merajok dan pergi jauh melarikan diri.
sorry yer sayang...mama tidak sengaja.


thanks dillan jeritan kamu yang nyaring betol2 buat aku bangun serta merta.
skarang jam loceng aku ada 3.
1 bernama duke.
1 jam loceng di h/p.
1 bernama dillan ...jika jam loceng ketiga ini sudah berbunyi boleh diumpamakan seperti siren kecemasan,mahu tidak mahu aku kena bangun jugak.
haha...macam ini pon adakan.

p/s: gambar duke di atas diambil pagie smalam sebelum aku pergi ke opis.

8 comments:

  1. omg~~ sweetnya...terus teringat "4" jam loceng kat umah ayah~~ :)

    tapi btul lah..y eh die rorg bgn pagi2 buta...hahaha..slalu tanya ngan dier org apsal eh bangun pagi2..bangun lah pukul 6 ker...kul 6.30 ker...nie nak bgn pukul 5...gak..heheh :p

    p/s akak duk putrajaya ehh....alah nak jumpa anak2 bulus dier bleh tak???

    ReplyDelete
  2. duke sila usaha dgn lebih gigih lagi yer huhuu...

    ReplyDelete
  3. agent_sesat.
    hehheh...tau takpe,,diorang nie cam duk kampung..kalo kat kg..sure kena bangun pagie.kekadang rimas gak..slagie tak bangun ..slagie tue dia kejut bagai nak rak.

    a'ah..akak duk putrajaya..meh la datang umah..pepehal ym lah.heheh

    meowmania
    ala...suke lah duke kalo dengar meowmania cakap camnie.hehheh

    ReplyDelete
  4. hoho just like my boy..meowing like hell and will automatically stop only if i start up the car's engine..aiyaa masalahnye weekend pun nak kejut pkul 6 jugak..adehh

    ReplyDelete
  5. Hahahah tu dah kire untung ade tukang kejut... Same la kiteee...

    ReplyDelete
  6. AMD klu lps bdk2 kat rmh tu time kita tido, alamatnya kita x tido la... asyik bising ja bdk2 tu x igt dunia... nk maen je kejenya... kita plk asyik terjaga je... p keje plk ngantuk x cukup tido.. haha

    ReplyDelete
  7. tautakpe..sama macam nezha.. 530am je dah kejut suruh bangun tido. takpernah sehari pon miss.. sangat efisyen wooo...

    ReplyDelete
  8. lili
    hehheh..kucing nie kan macam jam loceng..cume kekadang jam loceng ini rosak dan terlebey awal.
    neway thanks kunjung blog lin.

    lieya
    hehheh..itulah..cume kekadang timing tak betol.

    amdie.
    betol tue..kalo dapat lepas...dunia nie mereka yang punya..tak hingat apa dah...macam2 aksi ada..kekadang sampai terjelir kita tengok pon penat.

    leeya
    alolo..nezha memang good boy...
    cayang ckett..muahhh2x

    ReplyDelete