Wednesday, May 26

Hey Budak telinga bunga..mari sini aku mahu nasihat.




hey budak.
kamu itu makan jenis makanan lain dari yang sedia ada.
bila aku lepas kamu..kamu curik2 makan makanan dak lain.
haih....berapa kali aku mahu nasihat.
kamu dalam kawalan aku setiap masa.
namun..kadangkala bila aku leka..kamu tidak lupa menggunakan peluang itu.

budak ini hari-hari mahu bagi nasihat.
dia ini kalo larie kalahkan watson nyambek.
memang lari umpama seekor kijang.
mungkin memang cara dia macam tue.
sampaikan sliding door yang bertutup pon dia langgar jugak.
apa daaa.

smalam aku leka sekejap.
perangai dia..bila penat dia akan makan terus.
dia tidak akan minum air.
so....sekejap2 dia akan berulang ke tempat makan.
cuma kadang-kadang bila aku dah keluarkan dia dari cage.
takkan setiap 10 minit aku masukkan dia semula
semata-mata jadual makan dia sudah sampai.

huh...sangat perlu kesabaran menjaga kamu.
tapie keletah kamu tidak putus-putus buat aku tersenyum.






Dani Mahu bobok la mama.


budak ini mahu tido.
dia seperti melawan mata.
aku lihat..badan sudah bergumpal seperti tenggiling
tapie mata masih belum mahu lelap.
aku tepok-tepok badan dia,
tak sampai 3 saat dia pon hanyutt.

budak ini memang mengada semakin melampau-lampau.
kamu bayangkan setiap kali aku mahu pergi kerja
dia akan mintak aku dukong.
mintak aku tepuk-tepuk seolah-olah seperti baby baru lahir.
aduhai..skarang perangai dia semakin menjadik-jadik.

takpelah sayang...masa yang ada memang hanya utk kamu.
mama korbankan apa saja untuk kamu.

8 comments:

  1. hik hik hik..
    budak telinga bunga tu nak puals telinga pun x bolehkan?

    ReplyDelete
  2. cute dak dani tu..kaler cam kucing yg penah saye bela ms kecik dulu

    ReplyDelete
  3. alahh...kalo akak x mau dukung...saya boleh dukung dier... :)

    budka telinga bunga samer mcam Snobby..tak boleh makan sebarangan..hehehe

    ReplyDelete
  4. kerenah dorang tu yg seronok dilihat~

    berkenan la dgn cat scratcher tuh, misz pinkie beli kat mana ekk?

    ReplyDelete
  5. HEHEHE... itu telinga bunga memang unik lah.

    Dani tu betul la saling x tumpah macam si koko papa. ;D

    ReplyDelete
  6. amboi...nakal ye curi makan makanan orang lain. biasa dia tu. nak cubit tu. hehehhee.. bab dani tu sama macam nezha, dia nampak je kita bersiap2, jam2 tu la dia nak tergolek la, mengeow nak garu la, buat2 tak larat jalan la... drama king betol.

    ReplyDelete
  7. comel telinga camtu. macam digubah2. breed apa tu?

    ReplyDelete
  8. tedi
    hehhe..a'ah...tak boleh nak pulas.
    telinga dah kuncup ke dalam.
    hihihih..tapie degil ya amat.

    m4rilyn
    hhehh..dani cakap terima kasih.

    agent_sesat
    itulah...susah kan nak jaga...perangai pelik2..makan pon tak bleh sebarang.

    meowmania
    hehe..lin beli kat mesra tak silap rm60 lebey ker rm70..tak ingat.dah lama.

    papa
    itulah..memnag sama ngan koko papa.
    kalerpon cam koko.hehhhe

    leeya
    memang drama king pon/..dia memang nak jadik king..kekadang kita pon dah tak larat ...dia king kita plak jadik dayang..hehheh

    e.t.t.y
    hehhe..thanks..dia baka american curl.

    ReplyDelete