Monday, June 21

aku hampir 'terduduk' buat kali ke-3


aku terduduk buat kali pertama.
bila aku mula kehilangan dia.
dia pergi tatkala aku masih perlukan dia berada disampingku.
dia pergi disebabkan penyakit yang tak boleh ubati
seringkali berulang ke vet.
tapie sudah tertulis hayatnya tidak panjang.
aku hanya mampu bertahan bersamaya 2 bulan.
maafkan mama sayang.


selepas ketiadaan micko.
aku diberikan didie sebagai pengubat luka.
diberikan dari seorang teman yang aku sangat menghormatinya.
thanks kak nurul.
tapie didie pon tidak kekal lama.
tidak tahulah salah siapa.
tidak tahu dimana puncanya semua ini.
mungkin salah aku menerima ahli baru tatkala keadaan rumah masih lagie terancam.
tapie apa pun terjadi adalah kehendak takdir.
aku terima walopon hati aku sangat sakit.
aku menangis..menangis dan menangis.
maafkan mama sayang.




selepas didie pergi.
owner micko ada memberitahu...mak micko beranak lagie.
muka sebijik macam micko.
syukur....terima kasih tuhan,kau uji dan balas dengan setimpalnya.
aku terus ingin membooking duke.
tapie....duke sudah dibooking orang lain.
aku berdoa tanpa kenal erti putus asa.
aku berkata dalam hatie " jika duke itu milikku..kekalkan ia sebagai milikku"
alhamdulillah....owner duke telefon aku mengatakan orang tue tidak jadik ambil.
jadik aku boleh ambil duke..jika masih mahu.
aku segera mendapatkan duke.
aku bela dia sehingga kini.

tapie.........
jumaat 18/6/2010...duke didapati mengalami cirit birit yang teruk
aku tidak tahu puncanya.
aku tidak pastie apa dia makan selain makanan yang sedia ada.
bontot..bulu dipunggung habis semua kena taiknya
taiknya seperti air yang sangat busuk.
adakah peristiwa hitam akan berulang kembali?
aku menangis sambil memeluk duke.
1 hari aku menangis...aku bagi ubat cirit seperti vet sarankan.
alhamdulillah....duke sudah kembali pulih.

TUHAN..
cukuplah 2 kali pengalaman yang kau berikan padaku.
aku tidak mahu tambah lagie pengalaman.
aku sudah cukup penat ingin mengenang peristiwa hitam.
berilah aku kegembiraan bersama-sama mereka yang tinggal.
aku tidak mampu diuji lagie.
aku tidak cukup kuat untuk berdiri semula jika aku jatuh terduduk.

17 comments:

  1. syukur duke da pulih semula..jgn nanges lg k..

    ReplyDelete
  2. sabar ya Lin...
    InsyaAllah... Duke akan pulih seperti biasa...
    kita doa sama2...

    ReplyDelete
  3. salam...
    menitis pula airmata mbaca posting ini...faham benar apa rasanya klu ada antara anak2 ini yg sakit..terus berusaha mengubati & percaya 100% kuasa doa...smoga duke kembali sihat..inilah antara rasa yg perlu ditanggung bila berkasihsayang dgn makhluk Allah yg istimewa ini...

    ReplyDelete
  4. babe..bersabar ye..harap smuanya baik2. amin

    ReplyDelete
  5. lin..harap duke akan ok..duke pun mesti sedey bl lin nanges..bertuah duke ada mama cam lin

    ReplyDelete
  6. shekin
    alhamdulillah...sudah hampir pulih..risau sangat.hanya Tuhan jerk yang tahu.

    amdie
    thanks amdia...lin cuba kuatkan semangat...dan mohon supaya umo duke dipanjangkan..lebih panjang darie lin.

    itajeff
    betol tue kak..airmata lin pon mudah sangat jatuh..apatah lagie kalo perihal kucing nie.
    kalo sakit...berganda2 ia jatuh.

    m4rilyn
    thanks beb...lin pon harap macam tue jugak.terima kasih yer.

    qisha
    thnaks....kucing2 kita semua bertuah dapat kita..dan kita juga bertuah di kurniakan perasaan yang tidak semua orang rasa.

    ReplyDelete
  7. sedihnyer baca post nie..
    harap-harap duke sihat balik...

    ReplyDelete
  8. misz pinkie, DUKE da ok ke skrg?

    mmg risau klau bebudak ni sakit, seboleh-boleh cuba nak sembuhkan dia kan..

    pahit manis yg perlu kita tanggung apabila mempunyai haiwan kesygan, mereka lah racun mereka penawar

    smoga anak-anak bulus misz pinkie sentiasa sihat dan ceria hendaknya :)

    ReplyDelete
  9. sharz.
    thanks.moga duke pulih hendaknya.
    kalo duke pergi ntahla...lin takkan boleh terima kenyataan.

    meowmania
    thanks...duke dah beransur ok.
    memang risau sangat kalo diorang tak sihat..
    biarlah kita tak sihat..jgn mereka.
    moga mwoemania juga sihat -sihat bersama anak kesayangan.hheehhe

    ReplyDelete
  10. syukur duke beransur pulih,

    kesian Adik kucing etty yg katanya sedang nazak :(

    ReplyDelete
  11. tedi
    itulah..aduhai sedey betol pasal adik etty tue.
    penyakit yang tidak boleh di ubati.
    moga etty tabah.

    ReplyDelete
  12. smoga lin tabah...tak terkira sedihnya klu berpisah ngan anak bulus tersayang...

    ReplyDelete
  13. naddy
    thanks yerk..hope lin kuat hadapi semuanya

    ReplyDelete
  14. eyh cik linda...huhuh...duke cirit birit ke? pastu dia nye cici bibi tu cayer geela mcm air..pastu warna kuning2 air nescaf* tu ek??

    dan sngt busuk...huhuhu...btol ke??

    bhoolat sy pun mcm tu jgk...bg mkn ubat..pastu berenti jap..pastu jdik balik..huhuh..mcm mn ni??

    ReplyDelete
  15. dir.
    a'ah....duke taik dia cair sangat cam air.
    tapi skang dah sihat, berak normal macam biasa.
    boolat kena camtue gak ker?
    dia makan apa ekk?
    dah bawak g vet..takut kes lain plak

    ReplyDelete
  16. Arghhh sedeynye bile kehilangan meow yg tersayang. Selesehhhh hopes anak2 bulu ku semua sihat2 belaka. Bersabar yeeeee

    ReplyDelete
  17. lieya
    itulah..nasib baek duke dah kembali pulih.
    memang risau sesangat

    ReplyDelete