Tuesday, June 15

bila sudah sihat..camnie plak perangai? & dyna


lihatlah...bila sudah sihat dia macam sudah lupa akan kakinya yang terseliuh.
sudah lupa pernah demam dan moyok tidak mahu makan.
itulah dia budak darwin.
sampai aku sendirie pon tidak menang tangan mahu handle.
aku kemari..dia kesana..aku kesana dia plak naik memanjat atas cage.
budak kecik tengah lasak bermain.
aku layankan sajalah...




baldi kecil ini memang aku gunakan bila mahu mengemas bilik mereka.
bila aku mahu angkat..lihat dia sudah masuk merasmikan.
berpusing-pusing sambil menjilat ekornya.
hamboi..hamboi..hamboi..bukan main kamu melanding.



selepas itu sambung balik bergusti dengan abg dia si darwish.
mereka memang sudah sangat rapat sekarang.
bila sudah habis bermain.
darwin akan jilat darwish.
dan selepas itu darwish akan membalas balik.
baguslah..moga kamu jadik anak yang baik.


darwish..main elok2..jgn sampai kaki adikmu terseliuh lagie.
main jgn terlalu kasar.
ingat pesan mama ini ya.


Dyna



dyna aku kuarantinkan.
smalam keluar sekejap2.
dyna sekarang tengah sibok menjilat lukanya.
mungkin dia mahu mencabut balutan yang menutupi lukanya itu.

time ini dia sedang tido.
sudah makan,minum dan berak seperi biasa.
syukurlah.

8 comments:

  1. time sakit je dia releks sekejap.

    dah dapat kaki balik. hbaislah.. taring kuar balik.
    ekekekeke

    ReplyDelete
  2. nakal nya budak darwin tu

    tingat kat misty masa kecik2 ngan adik2 dia..rusty n dusty. satu rumah dorang kerjakan..aku balik kerja bukan leh dok diam sbb dorang bertiga tu asek berkejaran

    tp tu tinggal kenangan sbb yang tinggal misty seko je..tu pun lgsg xtunjukkan sifat2 nakal kat junior dia yg 3 eko.

    anyway..hug from me to all your furballs

    ReplyDelete
  3. darwin tomel dah baik yer shayang..tima kasih kat mama ;)

    cian dyna, xper bg dia rehat secukupnya..lom leh aktif2 lg yer..

    klik! tabung anak bulus :)

    ReplyDelete
  4. tedi
    betol tue..biler demam tak ingat smue..melepek jerk..
    bila dah dapat kaki balik..habis semua dilanggarnya.

    m4rilyn
    alahai siannya...kucing memang camtue..bila kecik bukan main nakal..bila dah besar...dah malas badan pon dah berat..hehhe

    nantie lin pelok n ciomkan diorang bagi pihak m4rilyn yerk.hihi

    meowmania
    itulah..darwin dah sihat..dah lasak balik.

    dyna dah ok..cume lin risau sbb nak lepaskan..better cagekan wat sementara.

    ReplyDelete
  5. alololoooo..dah selamat spay ekk...
    syukur ler..hrp cepat2 sembuh..darwin jgn nakal2 tauuu!!! :p

    ReplyDelete
  6. lia
    a'ah..dah selamat semuanya.
    darwin tue kalo cakap ngan dia cam mencurah air ke daun keladi.
    marah pon tetap wat muke selamba.

    ReplyDelete
  7. haaaa kn kita dah bagitau lin. jap g baiklah tu.

    ReplyDelete