Monday, June 14

sepanjang perjalanan ke klinik kembiri-SPCA


mama anak bulus plak nak inteprem..hehheh


Dragon,dol n dyna sepanjang perjalanan...dragon diam jerk..dol memekak..muntah2 pening tak pnah jalan jauh.

dyna plak....asik takut jerk..apa yang dia nak takut ntah..aku pon tak tau.

smalam tepat jam 9.00pg gerak dari rumah ke klinik kembiri.
sampai jam 9.45pagie.alhamdulillah aku antara yang terawal.
isi borang dan ambil no giliran mereka no.8,no.9 dan no.10
dragon,dyna ngan dol aku masuk dalam cage berasingan.
aduhai...time nak antar sedey ..time nak ambil pon sedey.
aku tinggalkan mereka di bawah pengawasan spca.
sementara menunggu mereka siap dikembirikan..
aku sempatlah meninjau kucing-kucing untuk adoption yang terletak agak jauh dari pusat kembiri.

setiap kali pergi klinik kembiri aku takkan ketinggalan melihat kucing-kucing untuk adoption.
terserempak juga dengan mereka yang hantar kcuing mereka ke spca.
aduhai..kenapa hantar di sini kak oii....aku tak sempat menegur.
kelihatan perempuan itu tergesa-gesa meninggalkan hampir 10 ekor kucingnya di situe.
semuanya memang kurus-kurus belaka.
ntahla...tidak tahu apa sebab kucing-kucing itu dihantar dan tindakan drastik sebegitu diambil.


aduhai sayang...aku tidak bisa ambil kamu..jika aku mampu atas segalanya..aku pastie ambil kamu menjadi teman sepermainan di rumah..maafkan aku meninggalkan kamu di saat-saat kamu butuhkan belaian seorang ibu.

kira-kira jam 11.45pagie.en.krishnan telefon aku.
anak bulus aku sudah siap dan sudah boleh dibawa balik.
aku terpaksa meninggalkan merea menuju ke klinik kembiri.

sampai disana..aduhai hati aku sedey lagie.
apatah lagie melihat anak bulus aku terhoyong-hayang kerana ubat bius masih lagie berbaki.
tidak apalah...ini juga tanggungjawab aku untuk mengembirikan mereka.
semuanya berjalan lancar dan mereka tido sampailah aku selamat tiba di rumah.


sampai dirumah mereka aku letak setempat..selagie mereka masih lagi belum stabil..mereka akan dikurung dalam cage itu.
biarlah mereka kencing dan berak disitue.
aku sentiasa ada menemani mereka 24 jam.
dani menjadi mandur memantau jika ada diantara mereka yang memerlukan bantuan kecemasan.
hehheh.

dragon paling aku kesian..taik mata..air idung..air mulot semua keluar serentak..lidahnye terjelir.lihat macam azab sangat...malam tadie jam 12.00 mlm baru aku boleh keluarkan dari cage..itupon nampak dia masih lagie dalam kebingungan.



suara hati mereka : mama...mama.....mama kena janjie dengan kami....sepanjang kami sakit ini kami mahu layan seperti putera n puteri raja...kami mahu makan mewah seperti hotel 5bintang..mama janjie yerk.

aku : boleh sayang..kalo daging mama ini kamu boleh makan..mama sanggup korbankan.

12 comments:

  1. cian tgk budak 3 eko tuh kan..xperlah utk kebaikkan mereka kan :)

    p/s: mama bebdk tu comel aje pose dlm kete ekk ;)

    ReplyDelete
  2. meowmania
    itulah..memang ksian sangat...tapie bila dah sedar..memasing berlumba nak kuor..tak sedar agaknya jahitan tue tak kering lagie.

    hhehe..thanks ..mama diorang memang gedik skett,

    ReplyDelete
  3. lamanya ubat bius die rorg...~~ sedih kan kak kalo tgk orang buat kucing kan~~ :(

    cam saya sendiri..slelau abik jer kutip jer..kucign2 saya dlu pun kutip jer..saya jaga..bersihkan...bagi makan..org lain dtg abik... :( saya suruh die rorg sain surat....hehehe..make sure die rorg jaga... :) ( padahal satu jer yg saya bagi...yg lain x bleh) tgk je rboleh....

    ReplyDelete
  4. sedih. teringat masa mell operate dulu. takut jahitan terbuka.

    sedih jugak tengok anak anak kecik tu.

    haishhhh.

    ReplyDelete
  5. agent_sesat.
    tau takpe..memang sedey sangta...muker yang buang tue cam tak bersalah jerk..kot yer pon tak nak bela..cariklah adopter ...tunggulah kejap..
    pastie ada.

    etty
    itulah..memang sedey sangta...jalan-jalan jatuh..jalan..jalan jatuh..kepala plak asik duk bergoyang jerk.
    aduhai..

    ReplyDelete
  6. cian tgk dorg ni...paris kitapun bru jer kembiri, 18hb ni dah nak buka jahitan...

    p.s fulamakk..cun lah mama bulus ni...hehehe

    ReplyDelete
  7. bagus la dah selamat semuanya. kejap je pening2 tu. esok tengok la..dia la juara melompat menggaru menendang menggigit semua. hehehe..love all anak2 bulus. sayanggggggggggg semua!!! hus & kisses for them on my behalf ye.

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah..da slmt sumenye eh..lin,kalu bulu panjang bp dorg caj?

    - shEkin -

    ReplyDelete
  9. kak ita
    kak ita....lin tak de plak nak kena buka jahitan..selalunya baik sendirie.

    mama bulus cakap terima kash..hehhe

    leeya
    syukur..dah selamat semuanya..nantie lin sampaikan pelok cium leeya kat diorang yerk.hihihih

    ekin
    kalo bulu panjang tak silap tambah rm10.

    ReplyDelete
  10. o0 ye ke..thx..kan pe, salu anta bulu pendek je..ni tgh nk anta bulu panjang plak..hehe..btw,kite da ade blog :)

    ReplyDelete
  11. xleh bukak?err..rsnye x privatekan pon...nati kite tgok balik..

    ReplyDelete