Wednesday, July 21

Duke-aku bagi masa 1 minggu utk kamu bersuka ria.

Duke.
kamu akan aku hantar ke vet untuk di neuter.
aku takut bila daisy sudah deliver, miang dia akan datang balik.
dan insiden pastie akan berulang.
aku sungguh takut itu berlaku.

jadi.
untuk langkah berjaga-jaga dan keselamatn ke dua belah pihak.
aku akan neuter kamu secepat mungkin.
tapie aku masih lagie tidak tahu mahu buat dimana.

jika mahu buat di SPCA, tidak tahu bila sbbnya minggu ini aku kursus, minggu depan pula ada hal lain.
minggu 1 lagi sudah masuk bulan ramadhan,aku pastie letih menunggu kamu.
jika mahu buat selepas puasa sudah menjelang aidilfitri.
mahu buat selepas raya,,rasa masa terlalu lama.
kesudahannya kamu aku hantar ke vet mesra yang berhampiran.

tapie.
aku tidak pernah berenggang dengan anak bulus aku yang dalam kesakitan.
aduhai..sbb itu aku lebih suka hantar spca.
apa jadi pada mereka bulat-bulat aku tahu.
penjagaan aku ketika mereka selepas neuter,
seperti menatang minyak yang penuh sampai tertumpah-tumpah.

risaunya aku,
bila tinggal di vet...apa makanan dia akan bagi.
duke nie kekadang cirit kalo makan tak menentu.
takkan aku nak bekalkan makanan utk dia.
aku harap kamu baik-baik saja yer sayang.
insyaallah minggu depan semuanya akan berjalan lancar.
maafkan aku jika aku menyekat keinginan kamu.
tapie semua ini untuk kebaikan kamu.
dan kebaikan aku juga.


duke ini jenis yang paham bahasa.
bila aku cakap tidak..maka dia tidak akan buat.
semalam..aku berborak dengan dia.
aku cakap mahu buang dia punya anu minggu depan.


dia baring dan merajok mungkin.
saat ini aku sudah nangis.
yer aku nnagis..tidak sangka dia paham apa aku cakap.
sungguh aku tidak sangka.



aku pujok-pujok dia.
aku cakap ini untuk kebaikan kita.
aku saynag kamu...sbb itu aku lakukan.
aku tidak mahu dengar suara kamu menjerit-jerit minta nafsu dipenuhi.
aku tidak sanggup mahu dengar dan lihat.

dia berpaling dan marah aku.
dia protes habis-habisan.
marah sungguh dia bila aku bilang mahu hantar dia minggu depan.
tapie apa boleh buat.
ini bukan soal kepentingan..tapie ini soal kasih dan sayang aku pada dia.
maafkan aku sekali lagi duke.

16 comments:

  1. alahai..sedih pulak baca :(

    mmg risau kan kalau nak tgglkan kcg kat vet

    vet meoww kat sini kalau hantar utk disunat petang sudah boleh dibawa pulang..tak perlu tinggal di sana :)

    misz pinkie jgn sedih ok, Duke tentu faham kamu sygkan dier ;)

    ReplyDelete
  2. gemuknye duke.
    nanti dah neuter tambah demok :P

    a'a

    aku pun tinggalkan kejap. balik keje amek.

    ReplyDelete
  3. sian nyer... sempat kot lepas raya...

    nad antar tontot mggu depan kembiri kat setapak, klu lin nak nad leh antar kan duke skali...

    ReplyDelete
  4. menitis pula airmata baca posting ni...i know exactly how u feel...serba salah dibuatnya kan....bebudak ni sbnrnya faham apa rasa tuannya, cuma lg dorg tak pandai berkata2....

    ReplyDelete
  5. tinggalkat spca pastu aku p claim muahahaha

    spca dekat je ngan rumah. ade beran??

    duke..mama kamu bukan zalim tp dia terpaksa

    ReplyDelete
  6. kursus? hari sabtu? tidak ada kursus pada hari sabtu melainkan kursus nikah. mwuahhahahaha... sorry..gurau2 ye. duke dok rumah aunti la kawan dengan nezha. sama2 guling2, nak?

    ReplyDelete
  7. meowmania
    itulah sedey rasanya.
    apatah lagi terpaksa tinggalkan dia 3 hari.
    pening pk kan...tapie itulah benda macam ini perlu cepat tidak boleh bertangguh.
    thanks meow.

    tedi
    die kuat makan..risau jika tinggal di vet..apa akan jadik.
    tak pernah lagi sunat di vet.

    naddy
    yer ker nad?...itulah, kalo umah lin dekat ngan umah nad,pastie lin pergi antar..tapie lin nie malas nak tempuh jem..pak tua plak ada hal, kalo tak memang kitorang akan hantar.
    aperpon thanks naddy.
    lin sangat-sangat hargai.

    itajeff
    itulah kak ita..diorang nie paham.perangai serupa kita.cuma bezanya dia tidak boleh berkata-kata.
    kita cakap dengan mereka pon melalui hati dan mata.

    m4rilyn
    lin pastie beranie, sbb lin percaya kamu dan semua kawan kita.
    tapie..mahu tinggal macamana.
    lin g kuantan jumaat nie.
    spca bukak arie sabtu.
    lagipon tak sampai atie plak nak tinggal dia time sakit.
    kamu sangat baik...bertuah punya kawan macam kamu.
    terima kasih m4rilyn.

    leeya.
    kursus PA, itulah buat time cuti..sbb kalo buat time kerja, boss takde sapa nak jaga.
    geram betol.

    ReplyDelete
  8. alaaaa nak kene tinggal ropanya. kl-kuantan dekat je.. 2 jam lebih dah sampai. insyallah xde pape

    ReplyDelete
  9. untuk kebaikan duke jugak
    insyaALLAH..duke akan selamat

    ReplyDelete
  10. sedihnya....

    tapi bila tgk time dia bunyi minta nafsu dipenuhi mmg geram...riuh sekampung...tapi dia pun ada naluri jgk kan...btl ckp misz pinkie, utk kebaikn duke & mummy dia jgk..

    ReplyDelete
  11. Ala siannya Duke..
    Saya punyer anak bulus takyah stay pon kat vet lepas spay
    pagi anta petang boleh ambik kat Klinik baru kat bangi jugak
    Honey Veterinary Clinic Seksyen 3
    Saya dari Gombak, tp mak stay kat kajang..
    Vet sana best jer..takyah vaksin ke aper..
    siap dorang ada antidot nak bg cepat anak bulus saya bgn lepas surgeri..
    saya ambik petang tu dia dah makan, meow, berdiri..
    besh!puas hati!

    ReplyDelete
  12. linda,
    dorg pun ade hati..faham ape kita ckp cuma dorg x bleh ckp blk ape yg dorg rasa.. apepun yg kita buat, semua utk kebaikan dorg, jugak kita sekali.. mane tahan dengar asyik meraung2 nak carik awek..

    insyaAllah, xde pape..hantar jek kat klinik mesra tuh.. try tanye dulu, klu hantar pagi, bleh x amik ptg or mlm..soh bf linda amik dia. kalo terpaksa bermalam, bekalkan dia dgn bw.. xde masalah tuh. vet sane ok.. lia nyer gendut 2 hekor (Cheesedale & Chester) kan hantar klinik mesra..alhamdulillah xde ape2..cam member2 yg lain ckp, 3 hari dah kering luka dia.. berbanding ngan Chello dulu.. sebulan x kering2 lg luka dia (vet lain-bkn klinik mesra).

    duke, jgn merajuk k..mami try buat yg terbaik utk kamoo..!! muaccckk..!!

    ReplyDelete
  13. m4rilyn
    itulah..tapie lin kena stay sana 3 hari 2 malam.
    2 yang tak sanggup.

    m.q
    hope dia selamat.

    sharz.
    itulah..lin yang taip pon sama sedey :(

    kodok
    mak kucing nie memang penyayang..hehheh

    etty
    samala..

    cik siti
    betol tue ..semua kita buat untuk kebaikan bersama.

    anony
    erm..bestnya vet tue..
    nnatie lin try usha..bleh hantar duke ke sana.
    thanks awak yerk.

    lia
    thanks lia.
    senang skett dengar camtue
    tak ler risau sangat dah.
    hope duke akan selamat.amin

    ReplyDelete