Tuesday, August 24

Dottie ~ 15 Hari :)


Dottie.
kamu sudah bukak mata.
kamu sudah kenal siapa ibumu dan siapa nannymu.
kamu sudah pandai merangkak dengan laju.
kamu sudah pandai memanggil dan menangis berteriak memanggil ibumu.

melihat perkembangan kamu.
hati aku jadi sangat senang.
aku sudah boleh tido dengan tenang.



daisy.
terima kasih kerana kamu menepati janjimu.
terima kasih kerana kamu sudah pandai menjaga anakmu.
terima kasih kerana kasih sayang yang kamu beri kepada anakmu dottie.
terima kasih kerana kamu buat aku gembira hari-hari.

alhamdulillah.
melihat mereka berdua.
hati aku sangat terharu.
setiap kali dottie tersedar dari tido.
daisy akan segera masuk dalam box untuk menyusukan.

dottie sudah pandai menjilat kakinya sendirie.
sudah pandai bergolek-golek jika sudah kekenyangan.
jika dia lapar...dia akan keluarkan kepalanya dari box.
melihatkan dottie begitu, daisy serta-merta mendapatkan anaknya.

perkembangan kamu sangat indah sayang.
bermula dari dottie dilahirkan.
aku tidak pernah sesaat pon lupa untuk mencatat apa jua peristiwa penting bagi diri kamu.
terima kasih Tuhan kamu meredakan kesakitan hati aku selama ini.

16 comments:

  1. anak die same warne hehe
    jage dottie elok2 yer daisy

    ReplyDelete
  2. gemoknya dottie lin,baru 15 hari dah tembam mcm 2...hehe comel!

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah... kite pun lega hati dengar Daisy dah pandai jadi ibu. time kasih Daisy, untung Dottie. Lain kali jangan buat gimik camtu lagi tau. Susah hati mama kamu tu....

    ps: Dottie memang ikut mak dia habis ye...

    ReplyDelete
  4. Daisy sudah matang dan boleh terima kenyataan. bagus lah. sian nanny tu dok risaukan anak kamu.

    Dottie, semoga jadi anak n cucu yang baik ye.
    ~hugs dari Misty and family plus mama Misty~

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah...

    lega sgt kan bila ibu dpt terima dan jaga anaknya dgn baik kalau tak risau giler tak tahu nak buat apa

    kalau kita yg jaga pon x sama mcm ibu dia sendiri

    smoga dottie membesar dgn sihat, ameen...

    ReplyDelete
  6. hehe tomeynye dottie...kalau skali impas xprasan ada dottie..ekeke daisy jadi mama solehah n mithali tau!! hehe semoga dottie sihat selalu!!

    ^__^

    ReplyDelete
  7. wah dottie sebijik ikut mama dier....comeyyyy

    ReplyDelete
  8. comey.
    gebu plak 2..
    daisy jd la ibu terbaik ok..

    ReplyDelete
  9. comey.
    gebu plak 2..
    daisy jd la ibu terbaik ok..

    ReplyDelete
  10. alololo..comelnya.. tapi nampak montot dottie je. hehehe... bulaboleh tahan budak tu ye. geram betol.

    ReplyDelete
  11. pae
    a'ah..sama kaler ngan mak dia.
    dottie tue anak mak.
    hehe

    starzeti
    hehe..dottie suka tolak2 tangan supaya susu banyak keluar.
    nakal dottie nie.

    boo
    hehe..thanks...alhamdulillah.

    dir
    thanks dir...lin tengok pon macam nak telan idop-idop.

    chika
    ehheh..thanks chika.
    dottie memnag ikot mak dia habis-habisan.
    stokin ngan putih kat muker jerk ikot bapak dia.

    marilyn
    thanks...berkat doa kengkawan juga.
    dottie sambut pelukan itu sambil dia tertido dalam dakapan.

    meow
    thanks..lin pon harap macam tue ,juga.
    memang risau ..skarang nie baru ok.

    cik kerm
    thanks...moga dottie sihat-sihat selalu hendaknya.

    naddy
    a'ah..sebijik ikot kaler mak dia.

    hafizul
    thanks..hope daisy dengar nasihat hafizul ;)

    sharz.
    hhheh....selalu main bulu dia;)

    leeya
    hehheh..nantie lin amik muka plak yerk....skang nie amik tang montot dulu.
    haha

    ReplyDelete
  12. WAhhh dottie dah semakin sihat and daisy pun dah pandai jadi mamy.

    Sonotnyeee dengar, nampak si dottie gebu2 gituuu... waaaa syokkkk syok syokkkk...

    ReplyDelete
  13. lieya
    a'ah...dah semakin pandai skarang.
    dottie dah semakin mengada plak ;)

    ReplyDelete