Wednesday, October 13

Dayana~ perot dan tangan kamu sama kembang.


(meow miszpinkie mmg kaya dengan taik mata..semakin kuat dia makan, semakin banyak dia kumpul serunding)

budak ini memang low profile.
kalo dia tengah jalan dan ada yang menghalang dia takkan teragak2 menampar.
memang itu salah satu perangai dia yang dia sendirie tidak boleh sekat.
aku suka dia, aku suka tengok dia jalan.
kelakar,..lebih-lebih lagie sekarang badan semakin naik.
lagi 1 inci perot mahu jejak kelantai.

aku suka baka yang unik.
aku bela sbb minat dan mahu tahu cara hidup mereka bagaimana.
itu saja..bukan mahu menunjuk2..
tidak sama sekalie.

pertama kali bila abg yus hantar gambar dayana.
aku sudah terpikat.
tidak berlengah lagie..aku terus bagitau aku mahu dia.
alhamdulillah...dia jadi milik aku akhirnya.


lihat.
bila sudah penat berjalan dan berlarie.
dia akan carik dinding untuk berehat.

oh ya,
tangan dia sangat kembang dan besar.
mungkin sbb mahu menstabilkan badan dia.
bila dia tampar..kadang-kadang tidak sampaipon.
dia eksyen jerk lebih.
tapie aku kadang-kadang takut jugak..apatah lagie bila hendak memotong kuku dan buang taik mata yang selepet itew.


budak ini sekarang sudah semakin manja.
bila kita belai dia.
ekor dia akan melentik2 umpama jentik2
haha..sangat kelakar.

bila dia manja..dia meleset di badan aku.
kadang-kadang aku pula yang takut.
takut bila angin kus2 dia datang.
aku pula jadik habuannya.


sekarang dia bebas berlari di ruang tamu.
dulu...bila aku balik kerja semua akan aku lepaskan dalam bilik.
termasuk budak dayana ini.
kalo dibilik..susah mahu lihat dia jalan..dia lebih suka lepak satu tempat dan perhatie perilaku abg, kakak dan adik2nya.

sekarang.
aku lepaskan dia di ruang tamu bergilir2 dengan duke, daisy dan dottie.
daisy aku lepaskan sbb dia belom disunatkan.
budak2 lain aku biarkan didalam bilik.
setiap 10minit aku akan pergi memantau dan sama-sama bergurau senda.
sangat seronok....hilang penat bekerja seharian.

11 comments:

  1. wahh..cantiknya. baka apa tu? kalo ada saya nak jugak lah. bolehbuat kawan nezha. hehehhe....

    ReplyDelete
  2. haha..cute jek dayana neh~~
    adeh bile la nk jumpe akak n anak2 bulus kak lin...

    _CIKLOLA_

    ReplyDelete
  3. leeya
    nie baka muchkin...jenis kaki pendek.
    memang kalo dia jalan kita rasa cam nak sepak jerk.
    tertonggek2.

    cik lola.
    mehla datang umah..bukan jauh pon :)

    ReplyDelete
  4. hee.. comeynyeee... ni munchkin kn?

    ReplyDelete
  5. hahaha..kelakar jer bace story dayana ni,kihkihkih ;p

    ReplyDelete
  6. OLOH..OLOH..DAYANA KAKI KATIK EK..CANTIK BTL BULU DIA...MUKA PUN TIUT SEKALI...

    ReplyDelete
  7. mmg sonok tgk kerenah dorang kan..hilang penat, hilang stress :D

    dayana ni budak katik a.k.a muchkin kan hehe...

    ReplyDelete
  8. hari ni tgk dayana je. dr pagi sampai la ke malam. special je rasa budak ini sbb katiknye dan peyut nye... cantik sgt2

    ReplyDelete
  9. cik dayana ni xpadan ngan tangan pendek,nak menampo aje. tp apepun kamu mmg cute

    ReplyDelete
  10. wah lame tak dengar berita cik dayana ni...

    ReplyDelete
  11. heebum
    a'ah..nie breed muchkin..kaki ketot.

    lulla
    hehhe...thanks.

    cik siti
    a'ah katik..muker bolat ..tapie garang skett...tengok orang nak manja2.

    meow
    a'ah...jenis muchkin...tengok karenah budak2 dalam umah nie memang seronok..ilang penant semua.

    chika
    thanks chika..meh la datang umah kalo nak tengok dekat2.

    marilyn
    betol tue..tangan laju betol nak menampor...muker dia kiut sbb bolat.

    naddy
    a'ah..lama tak amik gambar dia...asik dottie jerk..hehhe

    ReplyDelete