Thursday, October 7

saya anak kesayangan mama tau.


salam semua.
semua kawan mama mestie ingat dottie yang paling mama sayang kan?
kamu semua silap tau.
sebenarnya mama paling sayang saya daripada dottie bontot bushuk tue.

dimana saja mama berada saya mestie ada.
kalo mama tido, saya ada sebelah kepala mama berkongsi bantal yang sama.
kalo mama mandi,saya ada depan pintu bilik air mengawasi.
kalo mama makan,saya ada duduk terponggok teman mama makan.
kalo mama tengok tv,saya ada bersama-sama melihat rancangan yang sama.
kalo mama baca buku, saya ada diatas ribaannya.
kalo mama balik dari kerja, saya sudah tersedia menunggu depan pintu.
lihat....saya ini sangat setia dan manja dengan mama.
katil mama itu sudah jadik katil saya.
oh ya, satu lagi kalo mama mahu pergi kerja, saya akan berdiri..minta mama cium dan usap kepala.


ketika ini mama sedang menyapu.
saya tidak mahu kaco, nantie mama bising dan merajok.
saya sangat sayangkan mama.
bila mama pelok saya...saya terus tertido.
bila mama tengok mata saya..saya membalas sayu.


lihat pula gambar ini.
jika mama tidak punya masa mandikan saya..saya akan mandikan diri saya sendirie.
saya tidak suka menyusahkan mama.
bila mama susah hatie, saya juga turut berasa resah.



lihat pula gambar ini.
ini baju mama mahu pergi kerja.
baju ini perlu di iron.
saya sanggup jadik meja, supaya baju itu terletak rapi.
saya tahu mama tidak akan marah..malah berterima kasih.

mama...
andainya jodoh kita tidak panjang.
saya harap mama dapat berikan tempat dan perlindungan yang baik untuk saya.
saya tahu, saya tidak akan jumpa orang sebaik mama.
tapie mama selalu cerita pasal pengorbanan.
andaikata pengorbanan mama itu memerlukan saya pergi jauh.
saya redha..walopon dalam hatie saya memberontak.
saya tidak mahu kehilangan mama.
selalulah kunjung saya bila mama punya masa.
saya akan sentiasa tunggu mama datang.
mama tahu tak?..saya sangat takut masa itu datang.
bila masa itu sudah datang.
kita akan berpisah selamanya.

maafkan aku dani.
aku tahu itu yang akan kamu kata.
aku sendirie tidak kuat untuk menaip cerita untuk kamu.
tapie..kamu kena tahu aku sedikit pon tidak akan pernah lupa pada kamu.
aku sentiasa akan terasa kehangatan badan kamu bila kamu ada dengan aku.
aku lakukan semua ini sebab aku terlalu sayangkan kamu.
maafkan aku.
maafkan aku.
maafkan aku.
(ketika entry ini ditulis, airmata aku mengalir laju tanpa sempadan)

18 comments:

  1. lin, teringat kt adik....

    ReplyDelete
  2. knp lin?

    - shEkin -

    ReplyDelete
  3. kenapa ni?
    nak kasi kat org ke...
    sedihnya...

    ReplyDelete
  4. alaa sedey nyer bace..
    diorng nanti nak kene dok ngan orng laen ker huhu..

    ReplyDelete
  5. etty
    nantie lin pon akan teringat kat dani.
    lin akan merindui dani sampai matie.

    ekin
    pengorbanan itu dimana kita terpaksa melepaskan benda yang kita sayang..
    untuk mengapai benda yang kita perlu.

    hizryanz
    sedih selamanya.

    ReplyDelete
  6. pija.
    begitulah keadaanya.
    bukan dia saja....yang lain jugak.
    huh..hatie bagai dihiris,
    pedih dan sakit.

    ReplyDelete
  7. jiran bising ke?

    anyway i really wish i could adopt Mr Dani because i really need a cat. but my condition won't allowed....

    tabah ye
    xoxo

    ReplyDelete
  8. sedih pulak baca entri sini..kenapa ye..

    ReplyDelete
  9. Hmmm... mesti Lin ada sebab yang kuat. dan semestinya sgt susah untuk kita terima. Whatever it is, i wish u all the best. jgn sedih2 k. be strong. Dani pun strong kan cayang... mama pun kene strong jugak..

    ReplyDelete
  10. sabar ye lin... semoga kamu tabah menghadapi semua ini.. bukan mudah tuk lepaskan yang kita syg....

    ReplyDelete
  11. Oh no!!!! dani nak ke maner?

    ReplyDelete
  12. ha? kenapa ni? sedihnya... apa2 pon tabah la yer. :(

    ReplyDelete
  13. bunyinye mcm keadaan da x mengizinkan utk lin bela kucing lg..cpt la explain lin,tertanye2 kami sume nk tau perkare sbnr..

    - shEkin -

    ReplyDelete
  14. erkk nape ni?kamu nk bg kt org ke?xkan la syg tu....xkan nk bg semua :(

    ReplyDelete
  15. pls dont say tht u will give them to others???!!!!
    such a disaster for both u and the little ones. why???

    ReplyDelete
  16. ala sedihnya...kenapa ni lin?? :(

    ReplyDelete
  17. mmm..kenapa kebelakangan ni asyik cerita yang menyedihkan je. kenapa.. jagan sedih2 la.. nanti saya pon nangis jugak.

    ReplyDelete
  18. lin,
    if you need someone to take care of them , i'm willing to help.
    but please explain apa dah jadi?

    semua org tertanya2 ni.

    ReplyDelete