Thursday, December 23

Dugaan lagie. sungguh aku tidak kuat ;(

tarik nafas kemudian lepaskan.
airmata jatuh lagie aku sendirie tidak pastie kali keberapa.
airmata mengalir deras tanpa sempadan.
laju....

dugaan.
yerk..aku tau semua manusia pon pernah diduga dan akan diduga.
tapie dugaan ini aku sendirie seperti takut mahu hadapi.
terlalu berat untuk aku tanggung.
sangat berat umpama menanggung berkilo-kilo batu bata.
Tuhan jika ini ujian untuk aku jadi manusia tabah.
aku terima dengan lapang dada.
walopon dada aku kini semakin sempit menanggung keperitan.

darwish.
kamu sakit..aku tau..kamu menanggungnya.
meruntun hati aku melihat kamu bangun, jatuh dan bangun.
setiap kali itu juga airmata jatuh bertali arus
hinggakan ubat yang kamu telan pon tidak mampu lagie kamu kunyah.
kamu mahu makan..minum tapie tidak upaya.
vet sudah berulang kali pergi..tapie keputusan tetap sama
hampa.

darwish.
tahan sikit sayang..mama cuba usahakan yang terbaik utk kamu.
supaya kamu boleh bangun kembali.
supaya kamu boleh bermain-main seperti dulu.
kita cuba yerk..moga tuhan tolong kita.

Tuhan.
dugaan apakah ini..aku sudah kehilangan 2 ekor sebelum ini.
takkan kau mahu ambil lagie dari aku.
aku tahu...memang aku mahu kurangkan kucing atas pelbagai masalah.
aku cuma mahu kucing-kucing aku semua dapat kasih sayang yang tidak mampu
aku bagi nantie.
biarlah mereka merasai nikmat kebebasan.
biarlah mereka tahu pelbagai perkara baru diluar sana.
tapie..itu bukan bererti aku tidak mampu menjaga mereka.
biarlah apa yang ada sekarang berada disisi aku selamanya.
janganlah kamu rampas lagie.
sungguh aku tidak kuat.
aku bukan jenis manusia tabah.
tapie jika ini dugaan yang sudah tertulis buat aku.
aku terima walaupun bukan atas kerelaan.

Tuhan.
moga kau kuatkan aku.
minggu ini..minggu yang penuh dengan ujian.
dragon aku masuk ke catshow...
tapie perhatian tetap aku tumpukan juga pada darwish.
kepala aku pusing..jiwa aku sakit.
moga semuanya dipermudahkan.
amin.

pak tua
terima kasih kamu setia berada disisi
setia berada dekat dengan aku setiap kali airmata aku jatuh berlinangan.
sudah berpuluh helai baju kamu dibasahi airmata aku.
kamu usap airmata aku..namun jatuh kembali.
kamu usap..jatuh dan jatuh lagie.
terima kasih....
kamu buat lawak ingin aku ketawa.
yer aku ketawa..kemudian bila kamu tiada aku menangis kembali.
maafkan aku..aku cuba berlagak kuat.
namun benteng ini tetap rapuh.

pak tua.
aku tau kamu juga bersedih bilamana melihat aku menangis tanpa henti.
syukur..aku punya kamu.
aku bersedih melihat darwish ..dan risau memikirkan dragon.
kamu bersedih melihat darwish dan risau memikirkan dragon dan aku.
hinggakan semua tanggungjawab aku kamu pikul.
aku cuba sayang...cuba menjadi insan yang tegar dengan ujian ALLAH.

5 comments:

  1. lin, u dah cuba product healin?
    susahnya hati dengar about darwish. sabar lin..
    i selalu cakap to myself that allah xkan menduga umatNya dgn Dugaan yang kita x mampu tanggung.

    ReplyDelete
  2. ape sakitnye darwish tu lin?bwk2 bertenang k..kite cube useha yg terbaik,yg lain bia Tuhan yang tentukan..be strong..

    - shEkin -

    ReplyDelete
  3. Banyakkan bersabar ye.. Setiap dugaan tu pasti ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  4. sabarlah..itu je perkataan yang mampu diucapkan walopon kalo kena kat saya tak pasti saya mampu menghadapinya. kalau anak sakit memang kita lagi terseksa.. sedih. apapon, saya harap budak busuk tu cepat sembuh... jangansakit2 lagi.. lim pun kena jaga diri supaya ada tenaga nak jaga budak2 tu.. love all of you..

    ReplyDelete
  5. kenapa agaknya si Darwish tu ye lin..tumpang simpati dan amat memahami perasaan lin di saat ini

    kuatkan semangan dan jgn putus asa yer lin..

    ReplyDelete