Tuesday, January 4

hai..kamu semua winduu saya tak??

rasa lama tidak berblog
start darwish pergi ..lama aku menyepi.
tengok anak bulus pon seperti tiada mood mahu ambil gambar.

alhamdulillah.
sekarang semuanya kembali seperti asal.
semangat datang kembali.
walaupon satu ketika dahulu pergi umpama daun yang luruh.
anak bulus sekarang tinggal 8.
4 sudah diberi adoption..dan 1 telah pergi dan rehat disana selamanya.
semoga yang tinggal ini sentiasa diberi kesihatan yang baik.
serta dilimpahkan rezeki buat penjaganya.

jom kita tinjau 8 anak bulus yang masih lagi ada dengan aku
untuk hari ini, esok dan selamanya.


ini budak dragon.
budak ini memang suka makan dan tido.
budak ini juga aktif bermain walopon badan dia semakin di pam2.
dia sedang bersantai dengan mat dillan si budak pemalu.


pada 26.12.2010 aku masukkan dia kedalam show.
sangat kesian dia terpaksa lapar dan dahaga
tapie alhamdulillah dia ada tempat dihati juri.



aku suka tengok corak dibadannya.
dulu jelas sekarang makin tidak jelas.
badan dia sebenarnya marble.
tapie sudah tidak kelihatan ekoran badannya yang kus semangat.




ini pula budak dani.
budak ini memang sangat manja dan paham bahasa.
tidor memang di celah ketiak aku.
1 tabiat dia yang masih tidak berubah dari kecil hinggalah sekarang
dia suka hisap tapak tangan aku.
kalo tak hisap satu hari..memang kompem dia tak bleh tido malam.
aduhai....perangai kamu ini memang langsung tak boleh ubah kan?




ini pula budak dillan
dia ini jenis pemalu yang amat.
kalo kamu datang rumah aku..
kompem kamu nampak dia berjalan laju seperti mop yang bergerak.
perangai dia ini memnag tidak berubah.
kamu kamu pandai melayan.
mungkin dia akan datang dengan kamu.
tapie.......bertuah sangat kalo dia datang.
hehheh..kalo dia datang..aku bagi kamu tv 42 inci.
hahhahhha..ada beranie??




ini pula budak dayana.
budak ini juga sama seperti dillan.
tapie dillan lagie 1000kali teruk.
budak ini jenis tidak suka diganggu.
dia suka sendirian.
main sendirian...semuanya sendirian.
tapie...aku selalu geram dengan dia.
badan dia bulat dan pejal.
aku ciom2 dia sampai puas walopon dia dalam kelemasan.



ini pula budak daisy.
muker dia semakin membolat sekarang.
badan pon hampir naik.
alhamdulillah..kamu kuat makan..
mahu lawan dengan dragon agaknya.

walopon sudah beranak.
perangai masih seperti budak.
bermain..melompat dan menjerit sendirian (menjerit?..itu tipulah)



ini pula budak dennis.
budak ini sangatla manja.
tidak kira siapa yang datang..dia akan sentiasa mahu duduk sama bersembang.
dia juga sudah semakin berat.
alhamdulillah..makanan kamu sangat bagus dan cukup buat aku gembira.
aku suka bila lihat dia berlari umpama seperti kijang
dan menjerit umpama seperti chipmunk..sangat halus bunyinya.
alolo..suara kamu sangat comel ok.



ini pula budak duke.
budak ini sangat handsome.
aku suka tengok dia..terserlah kemachooan.
walopon nampak muker kamu sangat garang.

dia ini ada satu perangai.
bila kita lepak diluar...dia akan seboleh2 cuba buka pintu bilik
untuk sama-sama lepak diluar dan tengok tv.
kadang-kadang...sampai menjerit2 minta pintu dibuka.
aku bukan tidak mahu bukak..tapie dia ini memang suka buli dragon.
dragon pula memang takut sangat dengan dia.
dia baru lalu depan ...dragon dah menjerit minta pertolongan.
arap badan saja besar kamu dragon..ngan duke pon kamu kecut.
huh!



ini budak dottie.
aku pastie kamu rindu ngan budak ini kan?
budak ini sudah 4 bulan.
nakalnya toksah ceritalah.
sampai besok pon tidak akan habis.

kalau lihat dari muka kebanyakkan ikot bapak dia duke.
tapie idong macam semi sket ikot mak dia daisy.
bulu tidak panjang ikot bapak dia duke.
ntahla..tunggu dia besar lagie yerk.
skarang badan baru nak naik.
dia baru pas baik dari fungus.
lihatlah ekornya...halus meruncing.
moga kamu cepat besar yer sayang.

itulah...8 ekor anak bulus yang ada dengan aku.
doakan mereka semua sihat dan bahagia bersama dengan aku
selamanya.

14 comments:

  1. banyak nye kucing kamooo..NISS ade 5 setakat ni..huhuhuh..

    ReplyDelete
  2. Comel sumenya.. geram tgk.. hehe

    ReplyDelete
  3. niss
    takpe.nantie mestie lagie banyak dari lin.
    hehheh

    marilyn
    hhehhe...itulah...lin selalu cakap dhani..dia ada peminat tegar

    ReplyDelete
  4. wah da 8..
    xterlawan..
    saya baru da 3..
    dan cmfirm xbtmbah2 sbb sma betina..
    hahaha

    ReplyDelete
  5. sukenyer... lin, mintak alamat rumah.. nk pg ambik tv 42 inchi tuh, hahahaa..

    ReplyDelete
  6. aah kite pong nak tv 42" tuh hehe...

    sonok bila misz pinkie kembali bersiaran ;)

    ReplyDelete
  7. haha, rindu sgt2...
    dottie pn da besau...
    suka tgok dayana la, bulat, kaki pndek...hihi
    corak mcm kek batik, rsa nk picit2 je...

    ReplyDelete
  8. i miss u so much.
    welcome back kak!!!

    syg kt dani. kalau apa jadi kt dani, mesti kita sedih jugak sebab dani klon adik...

    ReplyDelete
  9. Mesti la rindu!!

    Your kucing's' are all so cute!!
    I like the way you described dillan as a walking mop!!! Sure looks like one!! Hahahah - so fluffy!

    Anyway, here's wishing you a Happy New Year 2011! All the best for the year!

    ReplyDelete
  10. mmg dah lama sepi misz PW..sekali terus meletop..tp ikah suke si idung itam yang suke jilat tapak tangan tue...nmpk ensem

    ReplyDelete
  11. hello..sedih pasal darwish tapi apa boleh buat. yang lain tu jaga dengan penuh kasih sayang. saya sayang semuanya. uwwaaaa.... sayang semuaa.. please hugs & kisses for them on my behalf. muuahhhh...

    ReplyDelete
  12. hafizul
    dulu lagie banyak
    skarang 8 dah cukup rasanya.

    thalhah
    bro..hehheh..boleh jerk amik.
    tapie replika la.

    meow
    heheh...nantie lin bagi replika jugak tau

    anis
    hehhe..itulah..dottie dah besar makin nakal..makin ligat

    etty
    itulah..akak pon sama.
    memang sayang sangat kat dia nie.

    lupie
    hai lupie.
    lin pon nak wish hepyy new year .
    moga tahun ini lebih banyak kenangan yang indah2.

    ikah
    si danie tue memang hansem.
    idong itam.
    muker itam jugak cam bangla.

    lieya
    thanks..moga lieya n anak bulus sihatt juga

    lieya
    lin pn sedih gak..
    hope yang tinggal ini sentiasa sihat.
    nnatie lin sampaikan pelok ciom lieya yerk

    ReplyDelete