Wednesday, April 3

syurga makanan.

balik kampung.
memang tak sabar sangat. last balik bulan 11
giler lama tak balik...tapie telefon memang kerap.cuma kenkadang nak balik tapie abie plak ada hal.
terpaksala tangguh...dalam hatie dah tak sabarrr sangat nak balik kampung.
sapa tak seronok kan...akak2 asik tanya..anak buah dah tak sabar minta belanja kfc.
lagielah berkobar-kobar nak balik tau!.



dipendekkan cerita minggu lepas balikla kami anak beranak.
bertolak hari jumaat malam..jalan punya..punyala jem giler-giler
abie dah tak senang duduk...saya pon sama.
sakit telinga dengar bebelan..pastue terus saya cakap " yg, tengok muker anak nie"
terus dia senyum..sejuk atie..senang jerk kalau nak bagi abie sejuk...suh tgk muker faliqqarai.
faliqqarai sepanjang-panjang jalan tidor.
dah bagi makan kenyang-kenyang kat umah..jadinya masuk kereta terus terkulai layu di tasik madu.

bertolak dari rumah jam 9.00 malam..jam 11.00 malam masih lagie tak sampai seremban.
kalau ikotkan jalan kat seremban tue mmg jem jerk sokmo..tapie kali nie jem yang teruk sangat.
sampai kita pon rasa macam nak turun kereta jalan kaki.
rupanya ada kereta eksiden..terbalik..empat2 tayar naik atas.
biasalah kita nie..bila kete eksiden muler lah slow nak tgk ..tue lah yg jadi punca.
sampai kampung jam 1 lebih.
akak2 semua tak tido lagie termasuk anak2 buah.
mak dan ayah saya dah meninggal..tinggalla kami adik beradik seramai 8 orang.
jadi bila dapat berkumpul ramai-ramai mmg seronok sgt memandangkan kami adalah keluarga yang besar.


akak2 saya sebenarnya ada bukak kedai makan.
u-turn cafe namanya.
tue yang semangat balik nak tgk..nak mengetest makanan bagai.
ikotkan kedai nie buka dari pagi sampai tengah malam.
akak saya hanya ambil untuk makanan tengahari dan petang.
pagi dan malam adalah orang lain.

mmg marvelousla....semua rasa nak makan.
punyalah sedap..bukan nak puji..tapie dah rasa makanan kat kl payah nak jumpa makanan kampung yang betul-betul rasa kampungnya tue.
kalau santan pon cair...kari pon cair..asam pedas pon sama.
tapie kedai akak saya semua tue tak kedekut.
alhamdulillah..orang ada jerk..lauk pon habis.

ikan keli dan petis tue mmg hari-hari ada.
tue kira menu wajib..
murah tak..kalau semangkuk sup ayam termasuk kaki, leher, isi hanyalah rm1.50.
murah kan....
menu petang pon banyak..goreng2 laksa johor, macam2 ada.
saya dah terlalu kenyang makan tengahri sampai terlepas menu petang.
mmg saya hentam kaw2 lauk2 siap tapau bawak balik putrajaya lagie.
haha.


saya balik jumaat malam, malam sabtu dah balik putrajaya.
abie ada kerja nak settle kat kl.
sekejap jerk rasa..tapie seronok ya amat.
faliqqarai pon tak banyak ragam...suara menangis pon takde.
alhamdulillah..sejuk perot amie.
padahal buai tak bawak...dia bleh relax tido sampai tercopong molot..
walaupon panas yang amat..alahai anak..syok yer balik kg.


dia pon sebok jugak kat kedai
kami sedap-sedap makan..takkan nak tinggal plak dia kat rumah.
jadinya angkut jugak bawak ke kedai.
dudukkan kat kerusi budak...mengadap ke jalan besar..
haha...kagum tgk kereta lalu-lalang.
nak amik takmo....sampaikan balik mandi tukar baju abie bawak lagie tgk jalanraya.
haha..kat rumah tak nampak kereta berdesup-desup.
bila balik kg...jakun bukan main.
haih..budak nie..gigit kang!

 


malam tue sebelum balik..
saya dan mama faliqqarai belanja anak-anak buah n mak2 kfc.
punyalah happening kan....suka tgk muker anak2 buah..dah jemu gamaknya makan nasi.
bila mak sedaranya belanja kfc bukan main lonjak macam nak capai langit gamaknya.
nntie ucu balik lagie yer syg..kita makan pizza, mc'donald plak yerk.
lepas dah makan semua....kami pon bergerak balik putrajaya.


nantie kita balik lagie yer nak.
awak tue sukala..abie rendam awak dalam besen.
sampai tgk kamera pon tak nak.
takpe...nntie ajak abie cuti panjang.
kita balik kampung pastue terus ke gunung ledang.
awak berendam lah lama-lama.

cak....jom joing.
k la bye.


9 comments:

  1. balik kg mmg best kan.rara dh lama xbalik ipoh.rindu kat ipoh.tp mengenangkan kena drive balik sorg sorg.hai malas nyaaa.

    ReplyDelete
  2. alahaiiii sekali brkumpulmmg best sgt..sbb tu setiap kali na blik kg kne roger adik bradik yg lain sama..jarang2 jumpa kn....sama la kite ada 8 adik beradik jg....

    pic last sgt comel hihih

    ReplyDelete
  3. kat kedai 2 ada ikan keli!!!suka~~!!!!
    uni peminat tegar ikan keli aw..(pergghh mesti ikan keli bangga dia ada peminat..haha)

    p/s:btuah la akak,parents dah meninggal,tp adik beradik still bersatu..^_^

    ReplyDelete
  4. Rindu gila balik kg.. Kalau balik ja mesti btambah gemuk.. Haha

    ReplyDelete
  5. This means that unless of course the signal is encrypted, there may
    be every single likelihood that the check out could possibly be selecting up the
    signal from yet another equipment giving you erroneous details.


    Here is my page ... adjustable dumbbell set

    ReplyDelete
  6. dh x bela kucing ke???

    ReplyDelete
  7. This is certainly anything that you just will not locate on older equipment.


    Also visit my site ... full dumbbell set

    ReplyDelete