Tuesday, June 25

Baju RM5. Mana dapat stok!


rm5 sehelai

murahnya baju....mana dapat?
baju cantikla..murah plak tue, beli mana?
saya berminat nak jual juga..bleh bagi number contact?
saya nak beli selori baju...mintak no contact?
malas nak jawab ikotkan..tapie jawab jerkla...nntie cakap saya kedekut pulak.


rompers : rm5 sehelai
ok ini jawapannya...

saya amik atas orang, jadinya dia supplier saya.
dia amik dari pengilang terus.
dia jual dekat saya pon dah rm5, dia pon pelik kenapa saya tak jual lebih rm5,
sebab ada customer luar amik kat dia rm5, mereka jual rm15-25.
tapie saya kata tak apa, asben pon cakap benda yang sama, tak apa yang, tolong kenkawan.
kami tolong ikhlas, setiap minggu ambil stok, bila ramai yang suka, saya jadi gembira nak jual.
bila jualan macam goreng pisang panas, kita jadik excited nak jual.
untung tak seberapa, tapie kualiti barang kita jaga.
kawan-kawan pon dah tau saya obses beli baju faliqqarai, sbb apa, sbb kualiti dia tak macam pasar malam.
yerlah..harga rm20 macam pasaraya.
tapie saya tetap nak jual rm5.





macam juga jenas k-pop yang saya jual.
kalau ada yang beli, kompem puas hati.
penjual yang lain jual rm25.
tapie saya jual rm15 saja.
boleh kerat jarilah, kalau jumpa jeans pelbagai warna yang lebih murah dari saya.
jenas cantik, kain, cutting lawa, sapa tak nak kan...murah plak tue.
saya nie malas nak amik untong banyak-banyak.
jual pon suka-suka.
kita jual barang yang kita suka otomatik kita suka nak melayan customer dari pelbagai golongan.

 saya tak kisah jualan tak habis.
tapie setakat nie alhamdulillah, tak sampai seminggu barang sentiasa habis.
balik rumah dari ambil stok, jiran dah menunggu,
datang opis bawak stok, kawan opis dah menunggu.
upload kat fb, kengkawan dah booking baju itu baju ini.
syukurlah. kawan-kawan sama obses macam saya.
lagi-lagi baju anakkan, baju yang sentiasa tak cukup,
anak semakin membesar, barang pulak makin mahal.
tapie harga baju tetap sama.

saya ambil stok setiap minggu.
kalau minggu ini ada jeans, kemungkinan minggu depan kameja pulak.
setiap minggu stok adalah tak sama.
saya pon tak boleh nak janjie. apa yang minggu nie ada, minggu depan pon sama jugak.
setiap mimggu stok adalah berlainan.

sebab itulah, saya tak boleh simpankan kalau dah ada yang hendak.
melainkan memang betol2 nak,
bukan apa, kalau dia tak nak..orang nie dah menunggu,
laris!
saya pon pos seminggu sekali.
setiap khamis..jadinya jumaat dah sampai.
yerlah saya pon bekerja. masa kenkadang bukannya banyak yang free, melainkan waktu rehat.
bawak barang yang hendak dipos, nampak gaya macam bussineswoman.
tak apa,saya suka ;)
bagi kengkawan yang beli barang saya, saya akan minta feedback.
alhamdulillah, mereka berpuas hatie.
memang barang rm5 saja..hati pelanggan kita kena jaga.
berkawan biar beribu orang kata.

 tapie supplier saya baik.
saya pernah tanya ramai ker yang amik kat dia.
dia kata, dia pon limitkan orang.
dia taknak orang jual baju yang sama setiap kali pelanggan beli jualan.
orang tue jual baju rm25, orang nie rm6, orang nun rm7.
so dia limitkan, pelanggan dia pon ramai yang datang dari pelbagai negeri.
so,pepehamlah yerk, bukan saya tak nak bagi no telefon.
saya pon macam supplier saya, saya tak nak pelanggan pertikai harga.
sebab kami pon menjaga kualiti, walaupon barang yang saya jual hanyalah rm5.
yerlah mana tau satu hari nntie kami menjadi rakan kongsi.
barulah boleh untong maa.








18 comments:

  1. comel2 lah baju2 tu..mmg xsangka rm5...cantik2!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. murahnye!!terus rasa nak beli berhelai2..acaner ni..
    salam perkenalan mommy gojes =)

    ReplyDelete
  3. boleh tak nak gaun atau baju gegirl utk anak umur 2 thn..buat jalan atau pesahan :) dr group mommy gojess :)

    ReplyDelete
  4. nk beli jugak.. xsbr nk tggu..hahaha.. nk legging ok..

    ReplyDelete
  5. dear, nak book candy jeans for 2 yrs boy pleaseeeeee.. nak dalam 3 4 different colours. anything just straightaway whatsapp me. 016 2721941. thanks!!! xx

    ReplyDelete
  6. Murahnya. Cantik plak tu. macam mana nak order? Berminat lah. Tau pon lepas tgk IG hanasoffelia ☺☺

    ReplyDelete
  7. hai.. salam kenal,
    follower no.127
    done follow sini,
    jom follow teman yea yunk..=)

    http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

    ReplyDelete
  8. Sis, camne nak order kt sis? nt emel me at faid.biozip@gmail.com k... thanks.

    ReplyDelete
  9. mcm mana nk beli borong kt kawan awk tu?bole bg contact no.x?

    ReplyDelete
  10. kalo saya nak tau supplier awak ambil dari mana boleh tak.. pliss.. :) apa2 whstap saya 0177005868

    ReplyDelete
  11. salam sis, cmner ye sy nk beli borong legging untuk anak sy dl 2-4tahu..pm ye tq

    ReplyDelete
  12. salam...ada lg tak? nk beli jeans k-pop tu...hehehe

    ReplyDelete
  13. sis, cmne nk dptkan no suplier awk ye...boleh pm sy x 0145119491

    ReplyDelete
  14. sis, cmne nk dptkan no suplier awk ye...boleh pm sy x 0145119491

    ReplyDelete