Friday, June 21

Terima Kasih, saya jual.

Tiba-tiba jadi peniaga pula.
seronok bila kita jual barang laku sekelip mata.
tangan kaki tak cukup nak bungkus itu ini.
semuanya bergerak.
rehat pon ntah kemana bila waktu kerja.
pelanggan datang sendirie tanya barang yang kita jual.
hampa bila semuanya habis.

yer. saya sekarang jual baju rm5.
tak terlintas pon nak jadi peniaga sebenarnya,
tapie bila ramai kawan yang tanya dan hendak kirim beli.
apatah lagie yang jauh-jauh.
jadi kesian plak, yerlah, kadang-kadang saya pon terkejar2 nak berebut.
sekali saya beli pon dah 100.
esok ada lagie, saya beli lagie.
ntahla.saya suka kain dia.
tak panas.
faliqqarai yang elergik pon boleh pakai nampaknya.
kualiti pon ok, bukan jenis kualiti pasar malam.
ini kualiti pasaraya punya.

untuk tidak menghampakan kawan-kawan, dan untuk kepuasan saya sendirie,
saya pun mulerlah bincang ngan si suami.
suami kata ok, dia memang banyak membantu.
setiap kali amik baju, pilih baju yang cantik, congak duit.
kira modal...memang dia yang urus.
saya nie tak sukaaaaaaa bab nak mengira2 tue.
benci ya amat.








bayangkan,,baju 60 helai yang hendak saya pos.

berulangkali saya kira, terlebih tak apa.
takut terkurang.
jadi saya pon mulerlah menjual baju rm5.

sekadar suka-suka,
lebih-lebih lagie nak amik stok baru.
sukaaa sangat sbb boleh cuci mata.
saya keluarkan mana yang nak jual.
abie yang melipat, buat kira-kira.
kalau saya sorang memang tak la.
giler ko, sampai rumah pemboroong pon kepala otak ko dah migrain.
apatah lagie nak memilih.


nak pilih kena pandai, bukan main amik jerk.
kadang-kadang kita amik pon dah rm5.
sampai pemborong tanya kenapa tak naikkan harga.
kenapa jual rm5.
rugi...
tengok abie, yang nak naikkan harga tak?.
abie cakap tak apa, kita tolong kengkawan ikhlas, bukan nak carik untong sangat.
kita pon suka kan,.
betol jugak, yang penting bila pelanggan suka, otomatik kita pon gembira.
kat situ kita dah dapat pahala free, insyallah.
tapie alhamdulillah, pemborong pon baik, sentiasa keluarkan stok baru.
untunglah, saya nie jenis peramah, borak-borak, gelak-gelak.
sampai pemborong pon percaya kat kita.
keluarkan lagie stok yang baru-baru.
kat situe kita pula kena pandai main harga,
haha..mudah kan.

pada saya dan abie.
biarlah baju tue mahal sikit, tak apa.
janjie pelanggan kami puas hatie.
macam saya, puas hatie bila dapat baju yang cantik untuk anak.
hari nie beli, kalau boleh hari nie jugak nak pakai.
gila over!

ok, inilah antara baju 1batch yang telah habis dijual.

nie baju pasang.
saya dah siap pasnag-pasangkan.
jenuh lah juga nak pasangkan..tapie tak apa, boleh beli asing-asing kalau nak,
sepasang rm10, sehelai rm5.
material kain, terbaik tak macam rm5.
serius saya cakap.

yang ini baju budak bawah setahun..laris, masuk dalam fb, sekejap jerk.


yang ini baju budak 2-3 tahun. sekali pelanggan terus amik 5 helai.
yang ini pon sama, kat tulisan gap tue ada blink-blink
laris-macam goreng cekodok pisang.
 
 yang ini boleh buat baju raya..penuh labuci.


ini pula seluar dari umur bayi sampai 4 tahun keatas.


seluar ala jeans, laris..amik 20 helai sekejap jerk..murah dan sangat berbaloi.




 legging pon cepat abis...alhamdulillah, mudah sungguh jual baju yang pelanggan suka.





alahmdulillah, semua habis dijual.
insyaallah esok amik lagie stok baru.
ramai pelanggan dah tanya, yang dah suruh simpan siap-siap pon ada.
takpe, semua merasa, kadang-kadang tue bila amik stok baru.
sepuloh helai saja utk faliqqarai.
sampai kena tegur ngan abie,
nak berniaga buat cara nak berniaga.
haha.
 
 

ok baiklah, buat muka kesian sambil amik faliqqarai, cuba-cuba pakaikan.
hensem anak amie, abie tengok senyum.
ok berjaya jugak amik, tapie abie kata satu takpe.lenkali jangan.
haha. 

semua rm5 sehalai.
setakat nak buat basahan, hantar ke nursery,
lebih dari berbaloi.


* 2nd batch isnin ini.
jenguk-jengukla mana tau ada yang berkenan.


facebook/instagram : rosislinda.
whatapps/weechat/msg : 01111154059 (linda)


VICTORIA SECRET.


orang cakap sambil menyelam minum air.
ada juga betolnya.
ini abie punya, saya tolong promotekan.
kami suka wangi-wangi.
tak yah nak jelaskan..semua pon tau jenama ini.

sekali pakai..manisnya subhanallah.
sampaikan lelaki asik nak dekat jerk,
serius saya cakap.

saya pakai ini
pure seduction...saya sembur kat opis.
tentulah sembur kat badan kan, petang-petang mestie nak wangi jugak.
takkan pagi jerk.
saya pula PA, bila jumpa boss biar kita wangi lebih.
boss pon tak suka masam-masam.

cuma bila saya pakai, lelaki yang tak tau jenama pon terus nak order.
nak bagi bini katanya.
haha...takpelah, 
walaupon kita dah kawin, dari segi penjagaan kena jaga.

haha, banyak pula bebelnya.
oklah...saya jual yang pastinya original.
takperlu ragu-ragu.
nie pon ada dalam fb saya.
sapa nak boleh order.

terima kasih, saya jual yerk.
senyummm kata pak meon ;)


7 comments:

  1. alaaaaa i nakkkk...sb i suka pakaikan aisya tshirt skrg.almaklumla budak tgh melasak.selesa pakai baju camtu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. model baju tu comel sgt... lin, nanti tgk design yg hana nak eh. blh sekali pos dengan yg hana punya tu..

    ReplyDelete
  3. ok, will be ur next customer soon. =)

    ReplyDelete
  4. wahwahwahhh..dah meniaga pulak. hehehhe.. kalo penat nak bungkus2 parcel, mintak tolong bebudak bulus tu. harus kompom cepat siap kerjanya. sayang semuaaa!!!!

    ReplyDelete
  5. kak mcm mane nk order baju,,huhu

    ReplyDelete