Thursday, August 22

Abie Kita Superdad ~ Arai.



NorrulFaiz Bin Rahmat.
itu abie kita..suami amie kita.
dulu sebelum kita keluar, abie kita selalu cakap,
biar budak dalam perut nie ikot perangai dia, muka ikot syg.
amie kita cakap 'eh? kenapa perangai ikot b plak?
abie ckap sbb perangai syg tue hanya dia jerk yg tahan.
hahaha..hebatkan perangai amie kita.
boleh bertukar2 macam sesumpah!

tapie kan abie kita mmg super duper hebat tau.
takpelah sbb amie kita selalu cakap macam gitew.
abie kita tak hensem pon.
kulit tak gebu pon.
bukan orang kaya baru pon.
tapie syukur alhamdulillah,
perangai dia cukup pakej.

dulu.
masa amie kita ngandungkan kita.
perot amie kita besar sangat.
hari-hari abie kita urutkan kaki, masakkan lauk,
mandikan, keringkan rambut,
semuanyala...amie kita tue ngegada jerk lebih.
kekadang amie kita selalu cakap dalam hatie,
'agaknya kalau jatuh sakit macam ginielah dia dilayan,
amie kita emosi tetiber.

lepas tue...bila amie kita dah bersalinkan kita.
abie kita terus bawak balik,
seminggu kat rumah kita, sbelum abie antar kami balik kg.
malam pertama berpantang tue.
abie kita yg mandikan amie kita,
abie kita baringkan amie, lepastue tarik sampai hujung bilik air.
abie kita letak amie kita atas kain pelikat dan tarik.
luka hari2 abie kita yg keringkan.
bengkung abie kita yang pakaikan.
pakai ala-ala jerk, tak boleh kuat nntie perot plak sakit.
besar pengorbanan abie kita.






sekarang nie kan, bubur kita abie kita yg masak.
selalu amie yg masak, pastue abie selalu tanya masak apa tuk adik.
so,,amie terangla, beras macam nie, ayam macam nie, daging macam nie ikan macam nie,
bila dah tau, tetiber satu malam tue,
amie kita tertidur, letih sangat.
amie kita bangun...bubur kita dah siap,
beras semua cukup...
sampaila sekarang makanan kita abie kita yg sediakan.
abie cakap ngan kita, amie dah penat jaga kita,
biar abie plak masak untuk awak.
takpelah,,,kita suka jerk...dua2 airtangan kita rasa.

sama jugakla penyediaan susu kita.
selalunya bila malam, amie kita dah siap masukkan susu dalam 4 botol kita.
nntie bawak naik atas tambah air tarmos dan air masak,
tue pon sampai skrang amie kita tak nyenyak tido.
2 jam sekali kita mintak susu.
jadinya penyediaan susu abie kita jugak yg buat.

pagi-pagi kalau kita ngigau.
abie n amie akan terus bangun.
kita nie bila nnagis nak terus berpangku dan buai-buai.
sian amie kita penat, sakit pinggang.
lepas tue abie kita plak yang amik alih,
sampai lah kita tidur semula.

tgk abie kita layan kita.
kita kan,,bila abie bukak ipad.
game uno kena jugak bukak.
kenkadang semua tak nak layan kita.
kita tak pandai lagei nak bukak sendirie.
sian abie,,,nak tgk tenet pon takde can.
sampai kena sorok ipad baru leh main tenet.
hihi..

oo lupa lagie satukan.
abie kalau g shopping complex ngan amie dan belikan baju tuk amie.
dia akan suruh amie duk kat fitting room saja.
dia sendirie akan pilihkan baju n carikkan saiz untuk amie.
sampailah sekarang.
tapie abie mata dia mmg boleh pakai la.
mix n match selalu amie tanya abie.

rumah kita pon sama.
susun atur semua abie yang buat.
hihi...amie cuma tgk jerk tegak ker senget.


ini kes semalam.
saluran air tersumbat.
nak basuh baju pon tak boleh.
 mmg lecehh sangat.
selalu kalau macam nie amie jerit jerk kat abie.
nntie abie terus buat.
abie akan masuk dalam saluran tue.
korek itu korek ini.
sampai jadi boleh..sekali tue deras air keluar ..
dah tak tersumbat lagie...air yang melimpah tue dah tak sumbat.
amie jerit happy.
terus amie bagi kiss kat abie.
haha.


boleh jerk panggil maintanence.
tapie abie selalu cakap maintenence lambat.
so dia akan buat sampai boleh.
tapie selalunya mmg berjayala.
tak pernah lagie benda yang susah dia tak boleh settle.
abie kita buat kijer pantas dan teliti.
cakapla apa jerk, wiring kereta, rumah, tanam bunga, masak, kemas umah, bubur anak,tarik kereta, sembelih lembu,ajar student berkuda,,kemas meow, tarik kereta,pakar urut,
amie kita tue kalau abie kita takde..tak taulah macammana.
sbb hari-ahari amie kita gelak kena geletek ngan abie...kita pon sama.
sampai skrang pon abie kita yg hairdryerkan rambut amie kita.
haha...sbb tuelah kita panggil abie kita superdad ;)
.
sabtu nie besday kita tau.
nak tau tak...nak sampai setahun nie,
kenkadang kita nampak amie kita nnagis.
sambil cakap kat abie "dah besar yang anak kita"
sambil dua-dua usap kepala kita bila kita tengah tido.
kadang-kadang rasa ada air menitik atas pipi kita.
upernya amie kita nangis.
amie n abie...arai sayang sangat kamu.
arai dah nak setahun.
arai dah mula nak dewasa.
arai dah muler menginjak ke alam tahun.
arai dah besar amie.
arai cuba jadi anak yg soleh.
amie n abie bimbing arai yerk.

FALIQQ ARAI IERADA.



















6 comments:

  1. epi besdey budak emsemm..!!

    besar nnt jd anak yg soleh yer..jaga ayah & ibu sampai ke akhir hayat..aminnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. abie awak awesome sangat tau faliq. semoga awak, amie and abie awak hidup bahagia selama-lamanya.. Muah untuk awak..

    ReplyDelete
  3. Happy birthday sayang...love u so much.

    ReplyDelete
  4. lahaiii.sedih pulak baca.mmg superdad betul~ semoga berbahagia selalu~

    ReplyDelete
  5. arai, bila amie nak update pasal awak ni.. rindu ah..

    ReplyDelete