Tuesday, May 11

Aku sudah Surrender. Kuota sudah penuh.




pak tua mengajak aku ke kedai untuk makan paprik makcik yang sedap.
tiba-tiba aku telihat kcuing berbulu lebat.
haih...ada kcuing..mungkin tuan kedai yang punya.

bila melihat aku melayan kucing itu.
tuan kedai bersuara.
"tolonglah bawak dia balik..kesian..kalo bulu pendek makcik tak kesah
makcik sendiri boleh bela.
kami berpandangan..takde niat mahu ambil.
aku bajet kucing ini ada tuan.
tapie bulu dia memang berserabut dan panjang.
cantik.

pak tua melihat aku.
aku melihat pak tua.
makcik pula melihat kami.
ok makcik ...kami ambil.
kami akan adoptkan pada mereka yang butuhkannya.

aku tengok pak tua..nampak sangat berminat.
so...kucing ini dibiarkan di rumah pak tua.
aku mula2 sudah surrender...
cukuplah yang ada.....
bukan tidak mampu..tapie aku kesian jika ada di antara mereka yang terabai
akibat dari perbuatan aku.

kucing ini di panggil muneng.
sekarang sedang berbahagia bersama pak tua.
buat masa sekarang..kcuing ini masih miliknya.
tapie kucing ini tetap akan di adopt bila sudah sampai masanya.

kucing ini betina
lihat pada giginya..ia masih lagi budak.
tapie lihat pada badannya.
dia berbaka besar.

7 comments:

  1. serisu cantik.. x bertuan ke?huh!

    macam dak Abu yg atang umah aku tu. cantik gila. takkan org buang kot

    ReplyDelete
  2. owhh..comelnya muneng.. dillan tido style macam acha. kuak lentang bagai. geram betol. cubit sikitttttt....

    ReplyDelete
  3. cantik kucin tu x bertuan kew??

    cian dier..seb baik ada pak tua ;)

    ReplyDelete
  4. Siyes cantik, macam si abang papa. :d

    ReplyDelete
  5. wah bia betul budak lagi tp besar..
    comel2...

    ReplyDelete
  6. si tedi
    lin takpastie..cuma makcik kedai tue suh bawak balik..kesian katanya.
    kucing yang short hair..makcik kedai tue boleh jaga..cuma jenis nie...dia tak pandai sangat.

    leeya
    hehhe..a'ah..dillan tido macam takde masalah nak pk..bahagia sungguh.

    meowmania
    hehhe..itulah..makcik tue beria sungguh..kitorang memang selalu makan kedai tue.

    papa..
    a'ah...muker budak lagie.muneng cakap thanks puji dia cantik.

    sharz.
    itulah..tak percaya,,badan jenis besar padahal betina.

    ReplyDelete
  7. alahh.....samer..kalo saya mampu..mesti adopt gak..bleh buat temankan Puffy :(

    ReplyDelete