Sunday, May 27

adiah besday yang tertunggak...untung dapat!!

Besday saya bulan 3...syokkan kalo besday..
boleh minta apa jerk dalam kepala..
mahal ker murah belakang citer...yang penting dapat..
pastue bila tak dapat...dari sebulan ke sebulan tuntut..
sian pak tua saya...nak buat macamana dah perangai bini cenggini,,
layankan jerkla.

kek dah tentulah..blanja makan dah kompem..
bukan tak bersyukur yerla bila lagie nak bermanja kan..
tak salah...tuk buktikan sayang dia kat kita..
uhuk..uhuk...


besday pak tua kalo ikotkan bulan 1.
saya belanja dia makan..tapie tang adiah tue saya buat senyap jerk..
tak tanya pon dia nak apa..
cuma saya tau dia nak sangat basikal bmx...nak buat jogging2 katanya..
nak buat lompat-lompat kat taman cabaran putrajaya..
okla....saya bagi dua ratus..kira adiah besdaylah kan..
pastue pak tua cakap...dua ratus!! basikal apa dapat yang?
helmet pon tak lepas..hahhaha..
takpelah amikla..kira adiah besday lah tue.
bberapa hari kemudian..saya nampak dia bawak balik basikal.
saya bajet rm200lah...
upernya rm2200...hahaha...
tak sangka mahal giler basikal dia....tapie saya wat bodo jerkla.
naya jerk kalo dia mintak lagie rm2000...mana nak cekau!!
haha.

tak lama lepas tue turn saya plak.
esoknya besday..terus saya cakap saya nak ipad 2.
hamboii!!...pak tua pandang muker saya...saya senyum jerkla.
pastue dari sehari ke seharila saya tuntut...
yg..nak adiah besday..nak adiah besday....

pastue saya rasa cam tak dapat jerk..
terus saya diam...alih2 tak lama lepas tue pak tua plak cakap..
tangguh dulu yang ehh....so ada harapanlah kan..

dari sehari ke sehari saya tunggu bila nak dapat..alasan yg saya beri tuk dapat ipad 2 senang jerk..
saya cakap nantie bila dalam pantang taklah boring..pak tua ckp note tue kan ada..sy cakap takut line tak clear..
hahaha.

dan akhirnya....yeayyyy
dapat juga akhirnya...terus beli cover terus masuk broadband celcom..
jenis saya..semua nak buat hari yg sama,barulah puas hatiekan,pak tua dah geleng kepala..yerlah duit lagie..
tapie demi isteri tercinta..tarak hal la..
haha.

sekarang nie geram jugak tgk barang baby..dulu nak beli rasa awal lagie,skrag nie dah nak masuk 7bulan so bolehla beli sikit2..
badan pon rasa tak larat sgt..punggung dah sakit,kaki dah sakit,depan,blakang..semuanya.
apa nak buat pon tak kena..
pak tua pon start standby duit utk adik baby..saya plak dah start beli sikit2 kat opis..online..botol susu tue dah lama saya aim..akhirnya beli gak.
rasanya nak kumpul semua botol susu baby..comel sgt..skarang nie rezeki pon murah..syukur alhamdulillah.
bukan saja utk adik baby malah utk anak bulus kat umah.


kaki mmg bengkak tak hingat..kasut pon dah tak muat..g opis pakai selipar jerk..kalo jalan lama sikit,mulerlah kaki bengkak cam belon..nak ketip kuku pon dah tak sampai..so kijer si suami lah semua tue..hikhikhik.


pada saya tak salah nak bermanja-manja ngan kucing bila kita preggy..malah bila kita main2 ngan kucing sedikit sebanyak buat kita lagie happy n ilang strees..
so..setiap hari nielah kijer saya kat umah..ngee :))


anak-anak plak sekarang makin kuat makan..dan makin gemok nampak gayanya..mana tak,pas makan terus terbongkang tido..ngan saya2 skalie ikot sama..krooh..krooh.

moga kamu semua gemok n semakin membesar yerk..nntie barulah boleh jaga mama,papa n adik baby.


oh ya..minggu depan ada expo baby..tak sabar nak pergi..dah plan awal2 ngan pak tua..nampaknya pak tua pon senang time tue..
tak sabar nak kempiskan poket pak tua..hahaha.

4 comments:

  1. amboi hadiah besday x menahan..time hadiah besday pak tua bagi siap2 dua ratus..haha

    ReplyDelete
  2. wahhhhhh...happy birthday to youuuu!!!!!!! bestnya dpt hadiah ipad2 pulak tu. tapi matpagon jugak yg bambam melampau. tolong kasi cubit2 montot dia on my behalf. gerammm.dan bebudak lain jugak sorang sebijik ye! hugs n kisses for all of them, from auty cun. chewahhh...aunty cun katanya.

    ReplyDelete
  3. lama jadi silent reader u.. selalu sangat abca kisah u dan anak-anak u yang gumuks2 tu.. gevam sangat.. rasa teringin nak jumpa mereka yg gumuks2 tu...

    sy pun preggy dak, dah 6 bln lebih.. seronok lak tengok shoppin barang baby tu.. tak sabar nak tgu 7 bulan ti nak beli barang2 baby....

    ReplyDelete
  4. Salam lama x jenguk blog ni!wahh sudah tunggu masa nak bersalin!!btw cong9 become mommy soon! :) anak bulus maintain shomel dan gemuks2

    ReplyDelete