Wednesday, December 22

bila Mat Pagon berkunjung ke OPIS.

budak ini memang sennag aku bawa kemana-mana
tidak meragam dan tidak pula buat perangai.
budak ini juga peramah dan mesra dengan siapa juga walopon baru kenal tak sampai 2 saat.
apa yang penting makanan dia sentiasa ada di sisi setiap masa dan ketika.
kalo dihitung dengan jari kaki.
sudah 2 kali aku bawa dia berkunjung ke opis.
itupon bila punya masa rehat yang panjang.
dan semua itu aku lakukan demi peminat-peminat mat pagon.
peminat aku pon tak seramai kamu mat pagon.
oh..sungguh jeles.


lihatlah mat pagon.
bukan main lagie dia bersenang hatie.
opis pula sejuk...bahagialah dia.
berlari-lari kesana dan kemari.
semua tempat abis dia geledah..tidak kira orang ramai atau tidak.
aku sendirie pon hampir putus urat kepenatan mengekor dia kesana-kemari.


bila sudah mengantok...dia menguap besar.
berehat seketika dan berjalan semula.


setiap masa dia gunakan dengan sebaik mungkin.
melihat itu dan ini.belajar pelbagai benda baru.
aku tnegok pon gembira.....peminat toksah ceritala.
bestla ko mat pagon..dikelilingi awek-awek.
dipelok dibelai dan diusap sepanjang masa.







tengok..seronokkan dia.
nantie aku bawa dia lagie bagi kunjungan kali ke-3.
cuma aku tidak tahan...bila sudah keluar dia tidak mahu langusng masuk carrier.
susah bagi aku..sbb dia besar dan aku tidak berupaya mahu menyumbat dia kuat-kuat.
tapie..dia degil..bila sudah datang...dia tidak mahu balik.
puas aku pojok....barulah dia akur walaupun dalam merajok.

8 comments:

  1. gebunyer!!! nk pegang jugakk!! mat pagon, i pon da jadi ur fans.hahaha

    ReplyDelete
  2. owh mat pagon..will u marry my daughter..huhuhuhuhu..

    ReplyDelete
  3. ala best nyerrrr...nak pelok mat pagon gak hehe

    ReplyDelete
  4. geramnye tgk die.. Meh mummy ciki nak syiom2..

    -ekienAshikin-

    ReplyDelete
  5. alohhhh...nak mat pagon jugak
    ajak la mommy dtg sini mat pagonnnn

    ReplyDelete
  6. veesakura
    hhehhe....gebuu tapie tak suka sikat.
    wahh..mat pagon ramai peminat la.
    selamat datang veesakura

    meow
    ailebiutuuuuuu

    niss
    mat pagon tepuk kaki dan tangan (mood gatal)

    pae
    hehhe.pelok jer kuat-kuat sampai dia muntah ijau.

    ekien
    mat pagon datang terkedek-kedek minta di pelok

    ReplyDelete
  7. wah..besnya bawak tuceng gi opis :-)

    ReplyDelete