Wednesday, December 1

Daisy-muka kamu sangat suci.


alhamdulillah..budak ini sudah semakin sihat.
badan sudah boleh rasa isinya.
dulu..selepas dottie dilahirkan..dia sangat kurus
bila ditolak jatuh melayang.
ketika hendak neuterkan pon..vet cakap dia sangat kurus.
aku tawakal...kesian melihat badan sekeping seperti papan.
hendak dipegang..isi pon tidak timbul.
risaunya ketika itu.


ini dulu.
selepas dottie dilahirkan.
badan dia jatuh merundum.
jatuh mendadak sehingga aku sendirie tidak dapat menahan.

sebab ini jugakla..aku risau jika dia mengandung.
aku risau dia jadik kurus dan tidak berupaya.
dan akhirnya..betol apa aku cakap.
selepas sahaja dottie menyusu...badan dia terus jadik sekeping.
normal..kucing kalo lepas beranak akan kurus melidi.
aku tidak suka melihat..sejurus itulah..selepas dottie genap 3 bulan
daisy aku terus hantar ke vet untuk dineuterkan.
mungkin ini dapat membantu dia dan aku.
lagipon aku sendirie memang mahu kucing belaan aku dineuterkan.



syukur....skarang aku sudah nampak hasilnya.
memang ini yang aku mahu.
dia terus sihat, dan aku sendirie lihat pon senang hatie.
tidak perlu bimbang itu dan ini.
dia gemok secara semulajadi.
aku gembira sambil tepuk pakai kaki.


sekarang bahagian leher dia sudah nampak isi dan bulu mulai tumbuh.
bahagian badan baru hendak naik sedikit demi sedikit.
kebetulan pula..dia memang jennis kuat makan.
aku tidak perlu risau lagie.
syukur kehadrat Ilahi.

6 comments:

  1. cam Freeway la...dah la tua kerepotbak kata adik saya.

    skrg nie sangat la kurus lepas bsalin aritu. anak2 kuat menetek

    ReplyDelete
  2. syukurlah dier dpt tuan yg betul2 caring..tumpang gumbiraa..

    ReplyDelete
  3. dottie la noti sgt, runsing daisy pikir..haha..
    comel la daisy ni...hihi

    ReplyDelete
  4. yelah sama cam Kakak Baby dia pon da kurus, nak neuter kan jugak tp cian kan MON dan MIN masih menyusu, nak tunggu dorang umur 3 bulan jugak :D

    ReplyDelete
  5. alhamdullillah... semoga daisy mengembang seperti namanya...

    ReplyDelete
  6. marilyn
    itulah..sian kan.
    sbb menetek tue yang kurus.

    ikah
    thanks ikah.

    anis
    thanks anis..daisy baru nak naikkan badan balik.

    meow
    a'ah better tunggu mon n min 3 bulan baru ok..
    sian plak diorang masih menyusu.

    sesemut
    harap macam tue la.

    ReplyDelete